Samsung Mobile 2022

Qualcomm måste verkligen känna stressen nu.

https://swedroid.se/samsung-pastas-anvanda-mediatek-chipp-for-galaxy-s23/

1 gillning

Ja och även Samsung Exynos

Jo men det har de ju alltid behövt förhålla sig till.

Tydligen bara SD i nya Fold serien. Nog ett klokt val

De vikbara enheterna håller inte måttet efter några månader tyvärr. Sett så många artiklar/videos att de helt enkelt spricker efter en tid:

Tråkigt om det är så. 24 månaders garanti och ett gratis skärmbyte kanske inte räcker…

Ja är en hel del skriverier om det nu:
https://www.mobil.se/nyheter/samsung-anvandare-skarmen-spricker-och-bristande-support

Häftiga skärmar, förutsatt att de håller

Tv:n bör ju hålla. den viker man ju inte ihop

3 gillningar

Nä, den rullas väl ihop. LG förvisso

Jodå, i kombination med VR glasögon. :joy::joy::joy:

1 gillning

Ryktas ju om Unpacked 10 augusti. Byter du till Fold 4 @Stefan_Sandstrom ?

alltså...... jag vet inte

1 gillning

Från sajten:
image

Samsung avslöjar när nästa Unpacked-event blir av med hjälp av ett kryptiskt pussel.

Med tre bilder på sitt Twitter-konto går det att lösa pusslet som avslöjar datumet. Ena bilden använder bokstäver och siffror medans andra endast har färgade cirklar. Men om man lägger ihop de två första bilderna och använder endast de färger som visas i tredje får man fram svaret 081022.

We have a secret to tell you. #SamsungUnpacked

— Samsung Mobile (@SamsungMobile) July 18, 2022

Alltså den 10 augusti 2022 blir Samsungs nästa event. When will something greater arrive? Lyder rubriken för eventet och det ryktas lanseras både böjbara telefoner och klockor. Dessa telefoner misstänks vara Galaxy Fold 4 och Galaxy Flip 4 och klockorna Galaxy Watch 5 och Watch 5 Pro.

Via: The Verge

1 gillning

Från sajten:
image

Lagom tills vi har fått reda på när Samsungs nästa event blir av får vi även en tydlig bild på nästa Galaxy Flip 4.

Den 10 augusti är datumet som vi förväntar oss att Samsung presenterar årets böjbara telefoner. Galaxy Flip 4 ryktas vara en av dessa och nu går det se i en rendering hur den kommer se ut tillsammans med alla färgval.

Bild: Mysmartprice

Precis som i Samsungs Tweet är det samma färger som visades där; blå, svart, gräddvit och lila. Andra detaljer som avslöjas är att det ser ut att bli en större skärm och att den har dubbla kameror.

Via: PhoneArena

1 gillning

10 miljoner sålda Vikbar enhet från Samsung. Imponerande helt klart :slightly_smiling_face:

Har inte den där flugan med vikbara telefoner helt dött ut ? Har inte sett en enda sådan ute i verkligheten.

Nej den har bara börjat i min mening. Flera tillverkare som kommer med nya modeller och Samsung som största tillverkare. Snart kommer nog även budget varianter

jag kan inte se mig själv med en "vanlig" telefon igen. det är så sjukt smidigt med fold3. That said, så är jag tveksam på om fold4 är ett givet köp.

Jag gillar generellt inte att byta telefon för det är så strulig att få igång allt på nya.

1 gillning

Å faen, jag misstänkte att du börjat tröttna på fold. Har inte Samsung löst byte av telefon på ett smidigt sätt?

1 gillning