Samsung Mobile 2021

Helt klart

Det blev ingen Fold 3 och gick inte att vänta på S22. Utan nu har jag haft min S21 Ultra med s pen en tid. Ett mästerverk helt klart och även om den är lite klumpig med s pen fodralet så är s pen till S21 Ultra mycket behagligare att skriva med än s pen till min Note 10 plus. Saknar inte bluetooth kopplingen. Men skärmen och zoom är helt magiska :slightly_smiling_face:

@Stefan_Sandstrom hur är s pen till Fold 3 jämfört med Note tycker du?

1 gillning

s-pen på fold3 är inte i samma nivå som note serien…men ändå väldigt nära.

Om man kunde få pennan i telefonen som på note serien så skulle livet vara perfekt. Den är lite stor i fodralet

1 gillning

Fold 4…kanske
Du som har och haft alla Fold så måste utvecklingen gått starkt framåt tiil 3an

jag jämnfört med första fold är fold3:an den första på är “för alla”. de två första var man tvungen att vara riktigt entusiastisk för idén med fold. Första var ju ett jäkla skämt med camerabumpen inne.

Underscreen camera är magiskt bra. Kameran i sig lämnar mycket att önska men inte så jag anväder den speciellt ofta ändå.

Kan tänka mig det :+1:. Jag använder aldrig selfie så för mig hade en taskig under skärmen kamera varit kanon. Var och fingrade på Fold 3 men den föll inte på priset utan på kameran. Jag tar väldigt mycket bilder :slightly_smiling_face:

mm… Kameran är inte viktigt alls för mig. Bara man ser vad det är :slight_smile:
Kan väl tänka mig fold4 kommer ha liknande kamera som S21.

1 gillning

S22 Ultra Note med s pen. Vad säger vi om denna? :slightly_smiling_face:

Intressant är att Huawei kollapsen verkar ha gynnat Apple/iPhone, Xiaomi, Oneplus/Oppo etc…Men inte direkt Samsung. Få se om de kommer igen under 2022?
Ryktas om att alla S22 modellerna blir av glas igen och plasten kommer bort.

1 gillning

Håller inte riktigt med dig om det (konstigt eller hur :wink:). S21 Serien var solid men kanske inte sålde så bra som Samsung trott. Note serien tog en U sväng. Men på plus är ju mellan klassen med A52s tex och vikbara enheter Fold 3 och Flip 3 som tog ett stort steg och sjönk i pris. Samsung flyttade sina positioner och ingen inom Android förutom Google är bättre på uppdateringar :slightly_smiling_face:

Ja Samsung är fortfarande i topp. Men hårt pressade av konkurrenter. TechAltar gjorde en rankning av olika märken:
The phone company tier list - 2021! - YouTube

@pao , du verkar mest påläst på Samsung här på forat. Vad säger du om A52s 5G vs S20 FE 4G? Bortsett från det uppenbara med 4G/5G.

1 gillning

Tackar och den är inte helt lätt. Båda är mycket prisvärda lurar och relativt lika :slightly_smiling_face:

S20FE 4G har vissa fördelar

  • Lite bättre skärm
  • optisk zoom 3x
  • Trådlösladdning
  • Omvänd trådlösladdning

A52s 5G har med vissa fördelar

  • Nästan ett år nyare
  • Gorilla 5 istället för 3
  • 3.5 mm
  • Snapdragon 6nm

Så det hänger nog på priset :slightly_smiling_face:

Tack :ok_hand:De ligger väldigt lika prismässigt, därför tyckte jag det var svårt att göra en snabb analys av vilken som skulle vara “bäst” utifrån priset.

Men som du nämner är ju a52s ett år nyare, vilket talar för den tycker jag. Har dock missat att den inte har trådlös laddning, ingen deal breaker iofs.

Har du koll på mjukvaru-/säkerhetsuppdateringar på rak arm?

1 gillning

Båda dessa ligger med 3OS uppdateringar och 4 år säkerhetsuppdatering. Men då A52s 5G är ett år nyare så får den ju en uppdatering efter S20 FE 4G

Hittade denna :slightly_smiling_face:

1 gillning

En sak till. A53 är ju runt hörnet så A52s 5G kan droppa mer i pris eller så tar den slut då den är extra prisvärd just nu :slightly_smiling_face:

1 gillning

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Samsung Mobile 2022

Varför väcker ni liv i förra årets Samsung-tråd hela tiden? Låser denna nu.