Samsung Mobile 2021

Har du fått Android 11 än? Är väl en bra måttstock, en av förra årets toppmodeller med senaste OS eller inte :thinking:

Launchern kommer nog bytas ut direkt isåfall. Det som jag har svårast för med Samsung är att ikonerna som är genomgående i UI:t har en cartoonish-feel över sig, vet inte om detta har blivit bättre eller om det blivit deras grej med åren? :thinking:

Dröjer nog inte så länge innan @pao har övertalat dig :sweat_smile:

Väntar på honom! :wink:

Hoppas inte på att det blir “Samsung är bättre” bara…

Jag har 11.
Samsung nya UI är det inget fel på, är nog gamla touchwiz-UIt du minns.

2 gillningar

Minns inte riktigt vad S8:an körde men det är den jag hade senast :slight_smile:

Det tror jag inte. Han kommer nog att ”dränka” dig i länkar om hur samsung ryckt upp sig angående uppdateringar :slightly_smiling_face:

Samsung är bra på sina månatliga uppdateringar, ofta väldigt tidiga.
Sen OneUI kom så är det heller inga problem med gränssnittet tycker jag.

Oavsett telefon jag har så byter jag alltid till Nova-launcher.

2 gillningar

Samsung har rykt upp sig med rötterna gällande uppdateringar och är nog efter Google bland om inte den snabbaste nu. Flaggskepp har ju numera garanterat 3 år Android uppdatering och sedan något eller några år säkerhetsuppdatering. Tidigare fick jag ny Android version ca 1 år efter Google släppet men nu är de i vissa fall nere på 6 månader. One UI har nog hjälpt till. Dock anser jag att det är viktigare att den är stabil än snabb, vill inte gå tillbaka till misslyckade uppdateringar som med tex S5 Bloatware kungen :slightly_smiling_face:
De senaste får säkerhetsuppdatering varje månad som en klocka, därefter varje kvartal och sedan vid behov.

Här är en länk :slightly_smiling_face:

1 gillning

S21 serien är vad det verkar mycket bra. Inte mycket buggar och har redan fått uppdateringar. One UI är riktigt bra och jag har faktiskt slutat med launchers. Ikoner är bara att byta finns en hel shop med godis :slightly_smiling_face:

Kan man byta ikonerna som är i t.ex. inställningarna med? Kollat en del reviews på youtube och där ser de fortfarande ut att vara sådär färgglada… :thinking:

Detta är ju såklart inte en dealbreaker.

Det är det för mig, värsta Comic Sans-gränssnittet.

3 gillningar

Det är inte snyggt, men det finns kanske annat som väger tyngre. Kompromisser :wink:

Har inte tänkt på det och hittar inte att när man ändrar tema eller ikoner att inställningarna följer med. Dock kan du välja teckensnitt själv

Min S21 hade en märkligbugg på homescreen att notiser från som hade en färg icon (svårt att förklara) blev flyttade lite åt sidan. Nu tror jag bara det är mi som har sådana notiser.
Efter uppdateringen som kom förra veckan är det inga problem.

1 gillning

Du tycker fortfarande Samsung har Comic Sans grönssnitt?.
Kan du ge ett exempel?

Vad gillar du S21 Ultra jämfört med Note 20 Ultra?

Noll skillnad på användar upplevelsen.

Saknar att kunna ha penna utan ha skalet. Note20 hade bättre penna.

annars ingen som helst skillnad… eller jo, fingeravtrycksläsaren är snabbare.

edit: Kompis böt från s8 till s21. för henne var det natt och dag säger hon… men för mig från note20 till s21. knappt märkbart.

2 gillningar

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Språkpolisernas Återkomst

Från S8 kan jag tänka mig att det är stor skillnad. Du får fota månen med 30x även om det tar emot :slightly_smiling_face:

BTW Samsung har även snabbat på uppdateringar till klockor och lurar. Fick nyss ny uppdatering till Buds Plus och väntar med spänning på blodtryck uppdatering till Active 2 :slightly_smiling_face: