Samsung Mobile 2021

Då Samsung kommer med fantastiska produkter även 2021 så kan vi diskutera dem här :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Om man skall tro rykten så verkar S21 bli en imponerande lur, vad säger ni? :slightly_smiling_face:

Verkar inte vara någon laddare med i alla fall. :wink:

4 gillningar

Vi får väl se unboxing. Men jag är för lite insatt i om lådorna redan är tillverkade eller inte. S21 borde ju varit långt gången redan i november

1 gillning

Dock så plockade Samsung bort hörlurarna från Note 20 i USA men man kunde begära dem i efterhand gratis. De kan göra samma sak med laddaren

Hoppas de gör det. Vore ett humoristiskt finger mot Apple :grin:

2 gillningar

Onekligen :slight_smile:

1 gillning

Det enda Samsung kan göra för att rädda situationen är om de som jag skrev ovan. Skickar med voucher för de som önskar laddare. Eller lägger med något annat i lådan. Om de så snabbt efter dessa annonser plockar bort laddaren med motivering för miljön så bör nog marknadsavdelningen i Seoul rekrytera nytt folk :slightly_smiling_face:

1 gillning

…hater

Det är exakt det många missar… de tror för att apple gjorde för 2 månader sedan att andra gör samma sak nu.
Att ändra låda tex är en ganska lång process.

Jag minns allt om att samsung var så lika iphone förut. Tillslut lessnade samsung och sa till apple att vi vill se er nya iphone 1 år innan så vi inte råkar föra liknande produkt.

1 gillning

Det är jag med på att sådan beslut bestäms långt i förväg. Men frågan är ju varför Samsung hela tiden sneglar på Apple och gör dessa utspel när Apple tar vissa beslut. Det blir ju bara patetiskt. Samsung är ju ett megabolag som borde tro på sin egen produkt och lyfta fram sina egna förträffligheter utan att klanka ner på andra.

1 gillning

Absolut. Personligen tycker jag aldrig det är bra reklam att smutskasta andra företag.
Speciellt saker man VET kommer försvinna. som tex 3,5mm.
Men jag personligen tycker också det är hysteriskt dåligt att man inte får med laddaren nuförtiden.
Apple fangirl dottern köpte iphone 12 max pro ultra + och blev tonnårs förbannad för att hon inte fick med en laddare. Tror många svennebanan känner samma sak

2 gillningar

Här kan jag inte mer än hålla med. Men nu vet vi inte om det gäller worlwide eller om voucher finns med eller om Samsung gör något annat. Det intressanta är att det är alltid de dyra flaggskeppen som får stryka på foten ta tex Samsung senaste release A42 5G där finns både 3.5 mm jack, SD kort plats och laddare i lådan. Om en månad vet vi :slightly_smiling_face:

1 gillning

De flesta yngre bryr sig nog inte så mycket då de ändå slarvar bort laddaren. :joy::joy:

Eller så har annonskampanjen spelat ut sin roll och budgeten tog slut :slightly_smiling_face:

Just därför de bryr sig :smile:

Synd att Apple var så inihelsicke korkade att de höll kvar vid 5w laddaren även till telefoner som stödjer snabbladdning. De borde inkluderat snabbladdare sedan iPhone 8!

3 gillningar

Samsung har mindervärdeskomplex och kommer alltid ha det så länge dom beter sig som dom gör.

Här följer det med laddare i alla fall :slightly_smiling_face:
Favorit i repris unbox Thom Browne
Undra vad den kostade?

Intressanta rykten om att skärmarna på Fold 3 blir marginellt mindre än Fold 2 men inte så små som på Fold. Detta för att få plats med silo för s-pen. Rykten säger även 120hz LTPO, imponerande :slightly_smiling_face:

1 gillning

Vi som har Samsung känner ju till Smartthings Find som är riktigt bra tycker jag. Samsung har ju länge hållt på med sina Galaxy Smart Tags. Nu verkar de komma redan i januari. Ryktet säger ca 200 SEK styck och i vitt och svart. Utan GPS men med BLE och kopplas till Smartthings Find. Fortfarande skeptisk till denna typ av produkt. Vad tror ni :slightly_smiling_face: