Samsung Mobile 2021

Har inte tänkt på det och hittar inte att när man ändrar tema eller ikoner att inställningarna följer med. Dock kan du välja teckensnitt själv

Min S21 hade en märkligbugg på homescreen att notiser från som hade en färg icon (svårt att förklara) blev flyttade lite åt sidan. Nu tror jag bara det är mi som har sådana notiser.
Efter uppdateringen som kom förra veckan är det inga problem.

1 gillning

Du tycker fortfarande Samsung har Comic Sans grönssnitt?.
Kan du ge ett exempel?

Vad gillar du S21 Ultra jämfört med Note 20 Ultra?

Noll skillnad på användar upplevelsen.

Saknar att kunna ha penna utan ha skalet. Note20 hade bättre penna.

annars ingen som helst skillnad… eller jo, fingeravtrycksläsaren är snabbare.

edit: Kompis böt från s8 till s21. för henne var det natt och dag säger hon… men för mig från note20 till s21. knappt märkbart.

2 gillningar

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Språkpolisernas Återkomst

Från S8 kan jag tänka mig att det är stor skillnad. Du får fota månen med 30x även om det tar emot :slightly_smiling_face:

BTW Samsung har även snabbat på uppdateringar till klockor och lurar. Fick nyss ny uppdatering till Buds Plus och väntar med spänning på blodtryck uppdatering till Active 2 :slightly_smiling_face:

Vet du om fingeravtrycksläsaren klarar fuktiga fingrar?

För din skulle blötte jag fingret och testade… fungerade.

Kändes riktigt vetenskapligt…

2 gillningar

Ser ut som att Samsung har en del kvar att göra på Exynos-processorerna:

Ja en del har de men 2100 fixade det viktigaste bla batteritiden som låg upp till 25 procent sämre än SD förra året. Kameran är ju inte dålig i Exynos men tråkigt att SD är bättre för oss här i EU. Dock klår båda S21 Ultra iPhone 12 Pro Max i både blindtester och andra jämförelser när det gäller kamera, skärm och batteriet mm :slightly_smiling_face:

Edit så man kan säga att kameran i s21 ultra Exynos är lika dålig som iPhone 12 Pro Max och S21 Ultra SD är bättre men ingen av dem är riktigt dålig :wink:

1 gillning

Har du testat att diskuterat kritik mot Samsung utan att nämna Apple i inlägget? Testa något nytt i år :wink:

2 gillningar

Okej kommer från och med nu inte skriva kritik mot Samsung och nämna Apple i samma inlägg :wink:
Ville bara understryka att skillnaderna mellan Exynos och SD när det gäller kamera är små :slightly_smiling_face:

Du kommer aldrig skriva kritik mot Samsung :stuck_out_tongue: Däremot när du besvarar och diskuterar den så kan det vara uppfriskande utan ett ”men Apple då!”

Jag har emellanåt skrivit mycket kritik mot Samsung men sedan S8 och One UI har det varit mindre. Tex Bixby har fått sin del. Att de försökte sig på smart högtalare. Men nu när de ökar samarbete med Google och Microsoft så att man till och med kan byta ut Upday (som är kass numera) mot Discovery så är det mindre negativ feedback :slightly_smiling_face:

Blir det skillnad på bilderna beroende på processorn?

Ja AI är lite olika tydligen men nog inget man hade märkt om inte båda fanns. Månbilder tex som cirkulerar på nätet är ju AI som kickar in och inte som Huawei fake overlay av riktig månbild

Detta är ju trevligt om det stämmer :+1:

1 gillning

Ja mycket intressant och A52 5G verkar bli en trevlig mobil :slightly_smiling_face:

1 gillning