Problem med bilen - vad göra?

ser komplicerat ut…

En av de enklaste faktiskt som sagt subaru kamrem är lite jobbigt. :joy::joy:

tycker detta räcker

Transmotec-JD5-14200-CVC

3 gillningar

Är för folk med tummen mitt i handen. :joy::joy:

Exakt alla i detta Forum förutom du :heart:

1 gillning

Det var inte jag som sa det. :joy::joy:

1 gillning

Så här ser vårt nya kärl ut :

Superb?

Fick tillbaka bilen och de lät meddela att de inte hade hittat nåt fel. De hade bytt kärl, tömt ut och rensat, trycktestat och fyllt på med nytt.

1 gillning

Oktavia.

Bara att hålla koll. Nu har du ju iallafall allting dokumenterat om det blir något problem framledes.

Ja, exakt. Nu blir det att kolla nivån och färgen på vätskan kanske en gång i veckan.

1 gillning

@zinned

Ser nu att de missat slangklammern på returslangen, ska sitta i änden på slangen. Gör om, gör rätt.

1 gillning

Verkar vara skarp och kompetent personal på den verkstaden…

4 gillningar

Risk för att det inte är sista gången han är där. Undrar om de provtryckte utan klammern monterad också?

2 gillningar

Ok, är det så pass så man bör gå och be dem göra rätt?

När jag nu tittar och samtidigt tänker efter - så som de har satt klammern just nu, vad spänner den kring förutom själva slangen? Hade den suttit där du säger att de bör sitta så hade den ju spänt kring slangen och munstycket till kärlet men vad spänner den kring här?

Japp, slangen kan lossna vid tryck då den bara är påträdd på plaströret. Och då kommer en del vatten att läcka ut i motorrummet.

Inget, sitter bara runt slangen. Man sätter den där medans man byter kärlet sen ska den tillbaks på sin plats för nu är bara slangen påträdd på kärlets plaströr.

2 gillningar

Well spotted sir! Kan man dra tillbaka den själv? Som oproffs alltså.

1 gillning