Priset på bredband

Är sur över en prissänkning.

Har haft Bahnhof i flera år och varit nöjd med det. Tidigare operatörer har gjort fulingen att de höjt priset (med automatik) i en månad och sedan sänkt det igen (utan automatik). Ett sätt att få trogna kunder att betala mer. Vilket jag avskyr.

För ett par månader sedan höjde Bahnhof priset. Köpte det då jag ändå är nöjd. Upptäckte sedan att man gjort samma fuling som ovan, dvs en tillfällig höjning, men att låta befintliga kunder ligga kvar på det högre priset när man sänker tillbaka.

Bahnhof har alltså sjunkit till samma låga nivå som flera av sina konkurrenter. :poop:

2 gillningar

Det där är lite fult ja. Samma hände mig. Ringer du dom och gnäller lite så sänker dom priset.

Har redan synat deras bluff och fått avgiften sänkt, men det handlar inte om pengarna - snarare om att jag starkt ogillar denna typ av fulspel. Fortsätter de med detta kommer jag starkt överväga att byta operatör (frågan är bara vilken operatör som inte sysslar med denna typ av bluff).

Dvs. det är inte höjningen jag är sur på, utan sänkningen.

1 gillning

Håller med på forskar i detta. Deras hemsida 398kr, mitt pris 439. Kommer kräva få reda när dom sänkt priset och kräva avdrag på fakturan. Annars byter jag leverantör.

1 gillning

Det är synd att Bahnhof är den ända vettiga ISPn. När dom öppnade upp vårt fiber gick jag igenom vilka som fanns att välja mellan. Vi har runt 40 att välja mellan. Dom som ligger bra till i mätningar och så vidare är Bahnhof och Ownit. Ownit har jag fått för mig att det är Telenor med bättre support typ. Jag kan dock ha helt fel.

När vår fiber drogs var det Tele2 som hade det. Sen blev det BBB och sedan Telenor. Halvtrött på Telenor så gick inte vidare med dom. Testade Svea Internet 3 månader eller så först. Var inte helt nöjd då sidor och och deras DNS inte fungerade som den skulle. Bahnhof har man ju känt till länge och var redan då mitt första val. Det känns som dom är pålitliga med hur dom hanterar privacy och inte delar ut IP-nummer lite hursom bara för att någon frågar. Tittar på Telia!

EDIT:

Menar inte delar ut IP-numret förstås. Människan bakom IPt naturligtvis!

Jag kan säga att jag inte sovit ännu så får inte ihop allt! :smiley:

De här priserna på min adress.

2 gillningar

Håller inte de flesta på så där med priserna, Bredbandsbolaget numera Telenor är inte mycket bättre. Nya kunder få oftast en bättre deal än befintliga.

Det är så trist att man ska behöva ringa och säga upp allt varje år för att få bra priser. Något företag borde ge rabatter efter 5 och 10 år som kund.

2 gillningar

Jag har fiber direkt från Bahnhof och betalar 299:- för 1000/1000. Tror dock att det höjs till 399:- efter två år.

Ja vi som varit trogna kunder har ju varit delaktiga i deras uppbyggnad och borde ju iallafall få samma priser som ny kunder. Jag har haft min mobil sedan tidigt 90 tal hos samma leverantör även om det varit flera olika företag sedan dess, där har jag idag en bra deal men då med bindningstid. Hemma har vi Telenor också genom vår BRF och där kan vi inte välja annat om vi vill ha det genom fiberuttaget. Där är det tvärstopp på en bra deal.

Telenor brukar ju ha bra deals. Jag ger 249kr för 500/500

Våra priser på Bahnhof:

Betalar 120 spänn för 1000/1000 med bahnhof :ok_hand:Dock avtalat med föreningen men riktigt bra pris.

3 gillningar

Nu fick ni mig att börja fundera…

Vi håller på i detta nu att få fiber installerat i vårt lägenhetshus. Det är en lokal firma som heter Sydantenn som står för allting. Så här ser deras priser ut

Bra priser. Problemet med öppen fiber är att nätägaren ska ha sin del. Vilket gör det dyrt för mig.

Helt ok, betalar 0 :- för 1000/1000 via Bredband2. Också avtal via föreningen så det är en del av avgiften. Man höjde avgiften med 79:- för typ 3 år sedan.

Bra billigt ni har det med bredband. Tyckte jag hade billigt tills jag såg att ni hade från 0 till 120 spänn. Jag har dock en avgift på någon 100-lapp till mitt också som ligger på hyran.

Blir billigt när man kan förhandla fram gruppavtal. När vi flyttade in i lägenheten för fyra år sedan så var man tvungen att teckna via Telenor. När det avtalet gick ut som förhandlade föreningen fram ett gruppavtal med AllTele istället. Alltele har sedan dess blivit uppköpta av Bredband 2.

1 gillning

Lägenhet är nice 109 kr / mån för 1 Gbit :slight_smile:

2 gillningar