Nu blev jag riktigt sur (2022)

Lästa att SJ planerar att byta ut fönstren i vagnarna då de är extremt svårgenomträngliga för strålning, f'låt mobilsignaler..:sunglasses:

1 gillning

Väldigt stor skillnad på olika tågtyper när det gäller hur bra täckningen upplevs ombord. Där jag jobbar använder vi två olika generationer av samma fordonstyp och när den nyare generationen levererades visade det sig vara nästan meningslöst att försöka använda annan mobiltelefoni än den fasta GSM-R-telefonen i förarhytten. Numer finns repeaters på dessa fordon, men det hjälper förstås bara om det finns en signal att repetera. :slight_smile:

3 gillningar

This one is for you @Marcus_Attefors (Hittar inte inlägget där du gick bananas på miljömupparna på kungsgatan men jag tänker mig att de får kalla lagen Lex Stressad Attefors)

1 gillning

Ingen som pratade om strängare straff när aktivister går loss uppe i Norrbotten kring gruvor och avverkning - men lite tjafs nere i Stockholm - då jämrans ska det ändras... :slight_smile:

1 gillning

Jag har haft en driftstörning på internet idag. Kom upp nyss. Första jag haft med Bahnhof sedan jag fick dom för något år sedan. Tror det gick ned runt 10:30 tyckte jag såg i routerloggen. Småskoj!

52 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Priset på bredband

Åker Gotlandsfärjan. Vad är detta för nerköp till fartyg. Var är shoppen för att spana in lite sprit och kanske köpa en flaska eller två. Nästa gång blir det flyget.:joy:

1 gillning

Va fan har de tagit bort Tax Free Shopen? :joy::joy:

Katastrof!:joy:

Förjävligt att ryssarna inte tagit den ön ännu så man kan få taxfree

Vaknade 06:30, fick på toa, kollade vädret, somnade om. Inga konstigheter.
Vaknade 08:20 genomförkyld..:rage::sneezing_face:

Så blir det när man dricker rumstempererad öl eftersom Lucas gjorde ju även kylskåp. :joy::joy::joy:

Krya på dig.

Tack! Så han uppfann även skafferiet? Inte bara mörkret? :joy::joy::joy:

1 gillning

Dagens f#ck you går till SL som varje år misslyckas med AC på buss och tåg. Åkte hem från jobbet nu, 31 ute och garanterat tio grader till på pendeln. En äldre stackars dam svimmade på tåget pga värmen.

Hur kan de varje år misslyckas med att hålla tågen svala, jag kan verklien inte förstå. Och då är tågen ändå relativt nya och moderna.

Jävla sopor.

Kan alltid användas i rätten då det är fri bevisprövning i Sverige

1 gillning

Spelar ingen roll eftersom jag inte har möjlighet att filma där jag har husvagnen.

Svårt att hålla nere temperaturen med så upphetsande och hetlevrade resenärer. :joy::joy:

1 gillning

Vissa år tycker jag nog att de lyckats på pendeltågen. Men minns jag rätt så är de väl italienska vilket i många fall betyder sisådär kvalitet :man_shrugging:

1 gillning

Med undantag för fotboll, mat och mode.

Men det är helt random när AC på bussar och tunnelbana i SL-trafik är på/fungerar. Vet inte vad som kan vara problemet? Chauffören som bestämmer? Trasiga då och då? Eller ren och skär inkompetens?

1 gillning