Premier League 2023/2024

Jag är förvånad varenda dag jag inte sett en rubrik att ETH inte fått kicken från United.

Jaha..:exploding_head:

K**en.

Mainoo :heart:

1 gillning

Tack gode gud..:red_circle:

1 gillning

Ja usch det där var verkligen på damhåret. Denna var nog den svettigaste segern denna säsong. Glory Glory Man United :heart_eyes:

Celebrate United GIF by KOHLER

1 gillning

Min analys av United står sig ytterligare en match. Vi måste göra många mål för att vinna. Vi släpper in på tok för mycket. Det goda är ju att offensiven har börjat leverera.

Kul att både Höjlund och Rashford och McTominay fick näta, alla tre behöver vara i form om United skall fortsätta vinna. Men jag tycker man bör ta sig en funderare på ETH. Han har taskig tajming med byten. Att skicka in Maguire i 85e minuten var bara korkat. Blev ju direkt baklängesmål, inte nödvändigtvis Maguires fel, men byta ut en back så sent i matchen är inte optimalt. Sen funderar jag på om vi inte skulle behöva börja kika på någon vassare ersättare till Onana, han släpper in väl enkla mål ibland.

Jag håller med i allt, men kanske minst om Onana. Jag tror fortfarande på honom. Sedan kanske vi släpper in några mål extra jämfört med topp 3 målvakter men samtidigt gör vi fler mål då vi får en annan speluppbyggnad med honom. Det har dock inte fungerat då vår uppspelsfas har brustit på andra spelare. Men med Martinez, Mainoo och Casemiro på plan kan det bli bra om de får spela ihop under några matcher.

ETH har jag tappat förtroendet för. Men nu får han visa vad han går för med en tillgänglig startelva som är det bästa vi har. Utöver det du skriver kan vi ju nämna Antony som är helt under isen. Det var ju hans bolltapp som ledde till deras sista mål. Läser man intervjuer med ETH så verkar han medveten om Antonys låga nivå men jag tror han bytte in honom för att han vill verkligen få fart på honom. Han har så att säga inte gett upp ännu. Vilket han borde ha gjort.

Frågan är bara vem vi vill ha istället för ETH. Känns inte som det finns så många lediga alternativ. Att ta en gammal storspelare brukar aldrig bli bra, exempelvis Kompany eller Zidane.

Och med byte i Liverpool så finns ju stor risk att vi är två för många stortränare. Ska Arteta sluta också eller var det en tidningsanka?

@Zop vad hände igår? Skulle inte QPR vara en promenad i parken?

En vinst på senaste elva matcherna. Det finns inte många anledningar att spela på Blackburn.

Då är det roligare att vara United fan just nu :ok_hand:

@xms67 dagens match vill du inte missa.

Bra start för Gunners :muscle:t3::beer:

2 gillningar

Jag håller en timme på kanonerna idag. Ingen gillar ju Liverpool liksom.

Så ja! :red_circle::white_circle:

1 gillning

Det gick ju riktigt bra idag. Offensivt har vi ju visat ett tag att vi är ett tremålslag och idag också bra defensivt. Håller det här kommer det gå bra. Vi får se vad de säger om Martinez.

Höjlund har verkligen hittat målformen, kul! Dock återigen tveksamt byte av backar sent i matchen. Varför sätta in VNL så sent? Denna gång gick det bra, men som jag sagt tidigare så har ETH taskig tajming.

Men känns som du säger att vi har börjat hitta målformen. Idag gjorde även Onana en del viktiga räddningar.