Premier League 2023/2024

Håller med om det där med byten av försvarare. Vigge är ju inte ens en ytterback. Det enda jag kan komma på, utöver att han helt enkelt ville ge honom gräs, är att det börjar ändras kring synen på försvarare och stabilitet. Jag lyssnade på en intervju med Arteta som sa att man måste kunna byta målvakt under matchen precis som vilken utespelare som helst. Tror det är teorier bland de tränare som vill verka ligga i framkant.

1 gillning

Det blå kortet kommer rendera i tio minuters utvisning – exempelvis om en spelare klagar på domarna.

2 gillningar

På tiden, 10 för gnäll och filmningar.

1 gillning

Detta är en grej som jag tror får mer flyt i spelet. Hoppas de kan användas när man maskar tid.

2 gillningar

En förändring jag är beredd att testa.

Hoppsan, lär bli många utvisningsminuter hemma i soffan… :joy: :joy:

Vad tror du @xms67 , håller vi den här ledningen hela matchen?

Jajamensan..:sweat_smile:

Det var dock lite svettigt när det blev 1-1. Men det ordnade ju upp sig ändå. Den här gången är det svårt att kritisera bytet på Rashford > McTominay, det hade ju effekt ganska direkt. Men de två andra bytena på tilläggstid tillförde ju absolut ingenting. Vill man göra en förändring så borde den ju kommit tidigare än i 92a minuten. Men vi kanske bara ska vara glada att vi kom undan med tre pinnar och inte analysera så mycket mer än så :thinking:

Bra men speciell start för United..:partying_face:.

Vi var illa ute många gånger, men det redde ut sig till slut.

Ja, jösses. Kändes som att 2-2 och sedan 3-2 hängde i luften från det att Luton gjorde sitt mål. Sedan kunde vi haft 3 ytterligare mål så man blir inte klok på United. Men kontrollera bollen och matchen kan de absolut inte.

Inte riktigt premier league kanske, men dock FA-cupen. Vilken jobbig match igår. Märks att vi hade en del spelare skadade. Lyckligtvis lyckas Casemiro rädda oss i 89e minuten, men det satt långt inne. Men Onana börjar faktiskt växa fram till en riktig målvaktsgigant i United. Tror dock det roliga tar slut i nästa omgång mot Liverpool. @xms67 vad är din Unitedanalys?

Såg inte matchen bara läst olika referat och analyser. Alla ligger dig nära. Några var inne på apatin hos vissa spelare. Stämmer det? Det brukar vara första riktiga tecknet på attvyränsren är körd.

Liverpool blir en svår motståndare. Jag skulle inte säga att vi är chanslösa, men de är klart bättre än oss just nu.

Ja, Rashford är typexemplet på apati. Tycker faktiskt United borde sälja honom till sommaren. Han springer knappt hemåt överhuvudtaget. Garnacho var också lite för fladdrig och ibland sparkade bort bollen lite för lätt. United blir ett annat lag när Höjlund är på plan. Tycker även att Luke Shaw fattas i backlinjen. Hellre Shaw/Maguire än VNL/Varane.

tycker United kan få vinna idag....de förtjänar det :slight_smile:

1 gillning

Svettigt men kul resultat eller ställning.

1 gillning

Champions League Football GIF by UEFA

I stod upp väl mot ett bättre lag. Sedan gör ETH återigen väldigt konstiga byten när Rashford och Mainoo byts ut mot sämre och långsammare spelare.

2 gillningar

Sitter och kollar på Arsenal som ser ut att kämpa åt sig tre poäng mot Sheffield United :blush:

1 gillning