Premier League 2023/2024

Som du vet tillhör jag dem som tillhört försvararna av ETH. Men efter senaste matchen vet i sjutton. Jag har inte hittat en enda ursäkt eller förmildrande omständighet. Laget, spelet och taktiken var klappkast som du skriver. Det gör att som laget är just nu kommer de ha det extremt svårt om det skulle tråckla sig vidare.

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Champions League 2023/2024

Vinner Liverpool med mer eller mindre än 3,5 mål på söndag? Lika bra att vi torskar stort om vi ändå ska torska, då kanske ledningen vaknar upp o petar ETH.

Det finns risk för storstryk, men inget jag någonsin hoppas på. Matchen igår var intressant då laget ändå ganska länge hade en hel del energi. Men det visar att det inte räcker. Varje lagdel är för svagt.

Det är väl klart man hoppas på vinst, men jag menar att sannolikheten för torsk är ju överhängande. Och ska vi torska, så spelar det ju ingen roll om vi torskar med ett eller tio mål. Men tänker att det kanske vore en bra väckarklocka om vi åkte på storstryk, då kanske folk börjar dra öronen åt sig och göra förändringar både vad gäller spelare och tränare.

United - Liverpool inom kort..:grimacing:. Viss oro måste erkännas. United spelar ett väldigt naivt defensivt spel och är väldigt ineffektiva framåt. Det duger inte mot Liverpool.

Mainoo startar och han verkar vara det vi saknat i 10 år. Får han det att stämma kan det betyda mycket.

Spelar VNL så kan vi ju skriva upp 3 poäng till Liverpool direkt.

1 gillning

Det gick ju vägen. 1 poäng, bra försvar. Men vi hade ingen aning om vad vi skulle göra vid bollvinst.

Härligt att ni börjat se 0–0 som en seger. Snart är ni nere på min nivå.

1 gillning

Tack för hjälpen :pray:t3:
Nu tog vi över serieledningen igen :muscle:t3:

2 gillningar

Man får laga efter läge..:man_shrugging:

Visste inte att du höll på Arsenal? :open_mouth:

Har gjort det i snart 50 år :blush:

Hur har du missat det?!

Ja, helt obegripligt. Fått för mig att @Anders_H var Pool eller Spurs supporter typ :sweat_smile:

Lugna ner er nu :blush:
Spurs är rätt långt ner på listan gällande lag jag kan acceptera..

1 gillning

Jag accepterar de flesta lag utom City. De har dessutom kostat mig många tusenlappar i förlorade tipsrader på sistone när City torskat givna matcherm

1 gillning

Jag är också en supporter som inte hyser agg mot andra lag. Utöver City då. Det har gjort att jag aldrig blivit en del av Uniteds supportergrupp i Sverige/Stockholm. Även om jag ser en del matcher med dem blir jag kanska trött på gnällandet över andra lag och domarna. Man ska visa sin grupptillhörighet lika mycket genom att hata andra lag(och domaren) som man älskar sitt eget lag. För att nå eliten ska man också hata kommentatorerna och studion.

Lag jag kan hålla på i internationella cuper:
Arsenal, Liverpool, Spurs och Fulham.

1 gillning

Som Blackburnsupporter är det främst Burnley jag ogillar. Men Manchester United var störta konkurrenten i början av 90-talet så jag gillar inte dem heller.

1 gillning

Håller med dig, när det kommer till engelska ligan så skulle jag dock vilja byta ut Fulham mot Chelsea. Sen gillar jag Real Madrid och FC Bayern. Mest pga nostalgi då många gamla storstjärnor spelat där. Generellt sett har jag dock svårt för lag där Pep är/har varit coach, ogillar honom skarpt som person. En av de anledningar till att jag inte gillar City.

Men generellt sett har jag svårt för det där med att hata andra lag eller deras supportrar eller hata domare eller kommentatorer eller vad det än må vara. Alla dessa gillar ju sporten, borde kunna förenas i att fotboll i syverne och sist trots allt bara är en sport. Finns så mycket hat och konflikter av betydligt allvarligare grad på andra ställen runtom i världen, så varför inte bara glädjas åt att man har samma intresse och glädje för fotbollen och vara glad om det går bra för sitt eget lag istället för att hata andra tänker jag.