Premier League 2023/2024

Obesegrade i år, precis som Bayern München. I Tyskland håller jag på Tennis Borussia Berlin och de är nere och härvar i Oberliga.

1 gillning

Det kan man ju misstänka..:grin:

1 gillning

Kollade på Leverkusen igår och det var ingen tvekan om att det r en klubb med både skicklighet och tur som så ofta med lag som är inne i ett flow.

Ett lag som inte har flow är United. Spelet hackar, många spelare har visat sig ha tveksamma eller bedrövliga beteenden och hela klubben är ute på den längsta försäljningsresan någon toppklubb någonsin varit.

Att då möta ett Everton som blivit av med 10 poäng är så typiskt för United. Everton har spelat överraskande bra på sistone och frågan är om bestraffningen blir som bränsle i en redan fungerande motor eller mer som tappade sugar? Jag lutar åt att det är något som snarare ger spelarna energi än dränerar dem.

Har vi fått se årets mål? I övrigt ser det ut som vanligt. Man kan se en matchplan från United som man inte orkar hålla i. Då blir det hönsgård bakåt, dålig organisation framåt och allt står och väger.

Mitt i matchen fick jag besked att ytterligare en av mina vänner drabbats av en mycket allvarlig form av cancer så jag är både omskakad och har haft dålig koll på matchen. Men det jag såg var mycket positivt. Det absolut viktigaste var att se hur bra Mainoo är. Hans första start i PL och förväntningarna var höga, men herregud hur bra han var. Han spelar med ett lugn som bara de största besitter, han var på rätt plats helt naturligt och han värderar situationer helt rätt. 18 år han..:flushed:

1 gillning

Jättetråkigt att läsa om din väns cancerbesked, beklagar verkligen! :heart:
Men vi får glädjas åt en 3 poängare och att vi förmodligen fick se denna säsongens absolut vackraste mål. Såg det nu i efterhand och det var otroligt fint.

Tufft. Det finns viktigare saker i livet än fotboll. Samtidigt är fotboll ett väldigt bra sätt att koppla bort allt.

Snart avspar för en match vars båda lag har mycket hög högstanivå och samtidigt katastrofal lägstanivå.

Blir det vinst ikväll?

Hmm, hjärtat säger ja men hjärnan är tveksam. Tyckte senaste matchen varvet ett sådant gigantiskt bottennapp som jag inte hittar svar på varför. Gör mig klart osäker.

Började ju bra iallafall :blush:

Och slutade bra..:partying_face:

Inget spelar någon roll, United vann, då är allt annat fotbollsmässigt irrelevant :slight_smile: @xms67 håller med :wink:

Jag skrev ju fel medvetet på Manchester United till Manchester City efter dina felskrivningar och Serie A i stället för Premier League.

Jag har som så många supportrar velat fram och tillbaka om min sin syn på ETH:s framtid. Jag har dock i supportergrupper varit en av de mest positiva. Ser nu denna.

1 gillning

Avspark närmar sig. Kommer United ta med sig det goda spelet från matchen mot Chelsea eller fortsätter man vara ett varannandags lag? Bournemouth har gått bra på slutet och ska inte underskattas så risken finns att det inte alls blir något flyt i matchen för vår del. Men, det finns en bra spel i laget, även om man brukar gömma det, och jag tror det kommer synas idag.

Besvikelsen är total.

2 gillningar

Den lär inte bli mindre efter ikväll, besvikelsen alltså.

Känns ju lite hopplöst. Inte blev det bättre av att Bayern förlorade i helgen. Stor risk att det taggar dem. Hade hoppats på att de skulle rotera friskt och vila laget. Möjligen gör de det för att garantera attde inte åker på en ny mina i ligan. Hoppas på det.

1 gillning

Efter den katastrofala förlusten i helgen, känns det som att United inte ens håller Championshipklass, de var klappkass helt enkelt. ETH borde se sig om efter ett nytt jobb. Sen behöver det städas i laget, vi behöver ha in nytt blod på många positioner. Rashford, Martial, VNL, Maguire mfl. skulle United inte må dåligt av att byta ut mot pigga nya spelare.