Politisk debatt

Haha!

"Har du några andra tips?
– Det viktigaste tipset av alla är: Bli inte skribent! Det är ett fruktansvärt yrke med ständig prestationsångest i en hopplös bransch utan framtidsutsikter och det slutar med alkoholism, självmord och skilsmässa. Inte nödvändigtvis i den ordningen."

https://www.journalisten.se/nyheter/oisin-cantwell-det-ar-sjalvhatet-som-driver-mig

2 gillningar

Tack för tipset. Oisin är en av mina favoritskribenter med en underbar språkhantering och väldigt kunnig inom sina områden.

3 gillningar

Intressanta reaktioner

6 gillningar

För att inte tala om sunda.

1 gillning
2 gillningar

Faktagranskar man den där artikeln ligger den ganska nära verkligheten i sak.

1 gillning
1 gillning

Att folk röstar på de här stollarna.
Detta är skrämmande på riktigt

3 gillningar
3 gillningar

Björn Söder verkt ju ha tappat det helt. Han har alltid varit hard core-högerextremist men med begåvning. Nu verkar det begåvade helt ha runnit ur honom. Den begåvning han har haft har använts till att dölja det han verkligen tycker och tänker. Hur många sådana finns det i SD?

4 gillningar

Lyssnade på P1 morgon på väg in till kontoret, ca 07.45, i dag. Där Peter Kadhammar och en från SvD (tror jag) som, i princip enhälligt, dömde ut partiledardebatten som var häromdagen och på det sätt som politiker debatterar på nu.
Politikerna jobbar för att få oss att enbart se svart eller vitt. Sedan är det bara en massa käbbel.

Jag är helt enig där och under senaste valrörelsen blev jag så förbannad på politikerna (alla) som inte kan svara på en fråga med vettiga argument, utan hela tiden måste vända det till men dom då, dom har ju inte gjort något annat än.... :poop:

3 gillningar

Jag håller med och har också retat upp mig på denna tendens under en längre tid

Dessutom så känns det som att vi går mot att förbjuda allt som vi inte gillar

Frihet är tydligen rätten att förbjuda andra att göra något som jag inte gillar

Jag saknar Voltaire…

2 gillningar

Alla SD:are jag känner röster för migrationspolitiken. Att de sen är anti-pride etc är något som kommer i bagaget. På samma sätt som jag känner många MP:are som röstar för klimatet, men sen inte är jätteglada att det också i bagaget kommer med att man stödjer en regering med ett kommunistparti.

Jag har aldrig och kommer aldrig rösta på SD. Men det är bara naivt att ta upp en bifråga som pride/dragqueens och tycka det är konstigt att folk röstar på dem. Det viktiga är att vi har haft väldigt väldigt väldigt många flyktingar senaste 10 åren, samtidigt som vänstern haft noll krav på de som kommer. Noll krav på språkfärdighet etc. Nu lägger vi istället miljarder på bidrag vilket inte är hållbart i längden, speciellt när de också ska ha pension lite längre fram.

Detta handlar inte om "enbart" pride/dragqueens. Söder använder sig av ordet kulturkrig, SD vill lägga sig i kulturen (vilket flera andra i partiet pratat om i tidigare intervjuer), påverka vad bibliotek ska ha för böcker och vilka verk som ska finnas i offentliga rummet. Det är första steget mot en fasciststat.

Nytolkning av "först hämtade dom"

Apropå SDs kulturpolitik.

Tänk om hon hade blivit partiledare istället Nyamko Sabuni, då kanske vi hade haft ett liberalerna idag som stod för sitt namn, och inte satt knät på ett gäng nazister.

4 gillningar

Vad menar du med detta? Mig veterligen har vi ju aldrig någonsin haft någon kommunist i någon regering i Sverige. Socialdemokraterna har framgångsrikt i över hundra år hållit dem utanför alla sina regeringar.

4 gillningar

Detta känns ju som ett rimligt angreppssätt istället för beslut från sittande regering.

Har ett ännu effektivare förslag, lägg ner diesel för personbilar.

2 gillningar

Absolut, men vi lever inte i kina :disguised_face:

1 gillning