Politisk debatt

Senaste masskjutningen i USA har gett Fox möjligheten att bekräfta att alla dessa skjutningar her en sak gemensamt. Förövaren tog sig in genom en sidodörr.

Fox har nu gått all-in för att alla dörrar skall hållas låsta. :rofl: :rofl:

US har, enligt Late show, 130 masskjutningar i år, 2023. På wikipedia listas 95 st.

Herre gud!

De såg inte att personen sköt sig igenom sidodörren?

Eller att vapenvåld är den vanligaste dödsorsaken bland barn i usa?

1 gillning

Genialt!

2 gillningar

Om ingen kommer in i skolan så finns där ju ingen att skjuta :+1:t2:

2 gillningar

Anticipation Popcorn GIF

Varför vill han det?

För att han är en populistisk idiot.
SDs utspel börjar med och mer likna saker republikanerna på Trumpkanten gör.

4 gillningar

Jag säger nej till fler Sverigedemokrater. Helst skulle jag vilja "plocka bort" de som redan finns. :popcorn:

Därför att han älskar en korg. Den korgen älskar han så mycket att han lägger alla ägg i samma korg. Eller med andra ord, kärnkraften ska lösa allt. Så en superpopulist som låtsas att han har en lösning som ordnar allt.

Jag är ingen vindkraftsälskare. Inte kärnkraftälskare heller. Har så otroligt svårt att förstå hur man vågar ta risken att toksatsa på en produktionsmetod. Men med populister finns ingen saklig logik.

9 gillningar

Ok, den är bakom betalvägg så kunde inte läsa artikeln.

Stephen Colbert förslog det i sin monolog.

Skicka in ungarna när de börjar 6 års, mura igen, utom ett hål för mat och ett för sopor. Låt dem vara där tills de går ut. Förklara sedan om slaveriet och lbgtq, för det är farligt att lära ut i skolan.

Härlig rubrik!:joy:
Verkar gilla ledarskribenter.:thinking:

Dahlberg brukar vara en av få bra krönikörer. :+1:

Intressant. Dels hade ju PM Nilsson Dahlbergs jobb på Expressen innan hon fick det, jag tror inte det var någon däremellan. Dels är de faktiskt ganska olika i sitt sätt att tänka och analysera. Dahlberg har ofta en sylvass analys här och nu medan PM Nilsson har en sylvass blick på framtiden.

Sedan de lika också. I grunden väldigt liberala och inte konservativa. De har båda dessutom valt att stödja M:s närmande till SD för att garantera regeringsmakten. Det senare har ju jag väldigt svårt att acceptera, men alla är vi olika. Även om inte SD gillar det..:sunglasses:

1 gillning

Stämmer, hon tog över efter Ålen.

Där hänger jag inte med. Jag menade att hon efterträdde honom på Expressen. Också.

Att det inte var någon däremellan alltså.

1 gillning

Tidöavtalet och naturvård är inga bra vänner

3 gillningar

Lyssnade på ett intressant sommarprat häromdagen gällande naturvård och invasiva arter (ytterligare något som fått stryka på foten med nuvarande regerings budget).
P-A Åhlen eller "perminator" som han också kallats

3 gillningar

En ovanligt nykter text av Oisin.
Chat control

1 gillning