Politisk debatt

Jag tycker det är viktigt att den grafen skickas med artikeln den kommer i från.

3 gillningar

Jag tycker att Tegnell är ödmjuk kring problemet i den artikeln - att det finns inga klara och entydiga svar.

Det som har stört mig mest är alla som försöker hävda onda avsikter kors och tvärs. Det är inte enkelt.

3 gillningar

Det är för djävlgt inte ens med beråttmod, kunde dom lyckas? Regeringen var inkapabel visste vi, men att det vi skulle var sämst i hela EU, längst ner på listan det är skamm!

Ny blir det korvstrågganoff och dammsuging.

2 gillningar

Ja även om den svenska hanteringen kan bli bättre till nästa gång, så är jag ändå jäkligt glad över att bo här och inte i andra länder. The Telegraph har en artikelserie där de går igenom pandemihanteringen i England och vissa artiklar är rätt skrämmande.

Som denna exempelvis:

Om den är knepig att läsa så funkade det för mig med Brave webbläsare, kan även funka med safari och ”visa läsare” funktionen.

4 gillningar

Skrev ett inlägg på ett annat forum (rikatillsammans) där några var väldigt kritiska mot Tegnell och FHM:

Rent logiskt så har en myndighet eller grupp med experter mer kunskap om ett specifikt ämne än random skrivbordsriddare. Därav bör chansen att vi klarar av något om vi följer experters rekommendationer vara bättre än om vi går på magkänsla och personligt tyckande.
Förhoppningsvis har man kunnat dra lärdomar från denna pandemi som gör att man kan hantera nästkommande än bättre.
Ponera att en ny kris uppstår, exv. Ryssland anfaller Sverige.
Då lyssnar jag hellre på ÖB eller någon annan inom försvarsmakten än ett gäng proffessorer inom exv. nationalekonomi.
Likväl om en ny pandemi uppstår lyssnar jag på FHM, vad gör du?

7 gillningar

Tror vi på detta?

1 gillning

Hade varit skönt att bli av med honom ett bra tag. Inget gott som kommit från den mannen.

6 gillningar

Nää. Jag försökte läsa lite här och där. Det jag då fann om jag fattar rättssystemet och vokabulären korrekt är att på tisdag ska åklagaren ev. besluta om de går vidare i processen. Men verkar inte finnas något om gripa/anhålla etc.

2 gillningar

Är det någon här i bubblan som sett något om valet i Nederländerna?
Det tycks vara något av en skräll.

Från internet:
” När sluträkningen vid det nederländska senatsvalet nu är klar, så visar det sig att det relativt nybildade Landsbygdspartiet, BBB, blev landets största parti och att det inte ens kommer att räcka med att de nederländska motsvarigheterna till moderaterna, socialdemoraterna och miljöpartiet, går samman, för att de skall kunna bilda majoritet.”

2 gillningar

Stor killgissning, resultatet av hur pandemin hanterades i Nederländerna.

Men jag kan vara helt ute och :biking_man:.

Tror att det mer handlar om jordbrukspolitik.

Verkar ha börjat där och sen bara växt till nationellt missnöje med nuvarande regering och politik.
BBB skapades så sent som 2019.

Fransmännen beter sig dåligt. Att protestera på detta vis för en reform är inte OK. Hoppas inte detta beteende kommer hit.

Intressant. Det valet har helt flugit förbi mig. Jag brukar annars hålla ett öga på Nederländerna som jag tycker är ett spännande land.

Över 400 människor dör varje år i Stockholm, för att politiker bestämt sig för att ambulansverksamhet är något privata företag ska kunna göra vinst på, snarare än en verksamhet som bör drivas i offentlig regi.

:frowning_with_open_mouth:

Läste artikeln nedan häromdagen och har läst innan om Nederländernas jordbrukspolitik.
Tycker det är både beklagande och oroande.

Ligger en del i citatet nedan.

”Där landsbygd försvinner i den mediala täckningen landar till slut de politiska besluten fel. ”

Ytterligare en del i den politiska sfären som skapar polarisation.

:clap:t2:

5 gillningar

Bra PR, får hoppas att fler följer efter. :slight_smile:

Man kan säga mycket om Lidl med deras byrå/marknadsavdelningen är jäkligt duktiga.

1 gillning