Politisk debatt

För mig är det helt obegripligt hur hovrätten kommer fram till detta beslut. Det är ju flera personer som ska enas om detta.

Fast de var män och äldre än du och jag.

Det är ingen ursäkt. Då borde man se över dessa, de borde ju finnas någon i sällskapet med en gnutta sunt förnuft.

1 gillning

Det gjorde det – en hovrättsdomare.

Som var kvinna och i 30-års åldern.

1 gillning

Medierna gullar fortfarande med mordmisstänkte Yasin. Med tanke på hans kriminella beteende borde de inte röra honom med tång ens.

Dessutom tycker jag att det är rent ut sagt äckligt att han nu skall tjäna pengar och få någon slags upprättelse, genom denna låt. Adriana mördades ju just av och på grund av sådana som Yasin håller på som dom gör.

7 gillningar

Det är inte ofta jag känner ett nästan fysiskt obehag när jag läser om politik. Men efter Trumps tal igår känner jag så.

3 gillningar

Kan inte mer än hålla med dig om det. Skrämmande. Vad anser du om detta kriget De Santis startat och nu verkar 22 delstater följa efter

Det är enbart sjukt!!!

Det bygger på en cancelkultur från högerextremer. Känns som att är full fart mot en ny kall medeltid

2 gillningar

många vill höra de enkla lösningarna som inte existerar. Och massmedia jamsar med.

”Jag kan stoppa kriget på en dag men jag berättar inte hur…”

Herre gud!!!

3 gillningar

Kom ihåg att det inte är cancel culture om man inte gillar böckerna :wink:

1 gillning

Hmm. Intressant sammanställning av enkäten

Iofs korrekt men berättar inte hela sanningen


Cancelkultur kan aldrig komma från höger. Då är det personlig frihet…

1 gillning

Det verkar ligga i tiden

Kanske har vi fått den viktigaste utvärderingen av Coronaepidemi.

7 gillningar

Ser vi en skandal i antågande? En dom-förespråkare infiltrerar Språkrådet. På högsta nivå..:scream:
:nerd_face::sweat_smile:

Vad säger vårt eget språkorakel @Zop ?

Hoppas detta basuneras ut i media, FHM kan sina grejer.
En sak i det hela är väl att FHM agerade som övriga länders diton sagt att man bör agera om en pandemi av detta slag bryter ut. Men övriga länders motsvarigheter fick för stora politiska påtryckningar där man som politiker vill visa sig handlingskraftig i en kris.

Sedan var det inte guld och gröna skogar och sjukvården gick verkligen på knäna, detta är ju ett bevis på att strategin var bra.

1 gillning

Mycket intressant och det är det viktigaste måttet på hur Covid hanterades av olika länder. Vad ser jag Danmark högre än Sverige. Var det inte Danska regeringen som gav sig på vår Covid hantering i början?

1 gillning

Tycker den skillnaden är så liten att det troligen kan härledas till folks beteende och ren slump än politiska åtgärder.

Man ska inte glömma att vi bor utspritt i ett stort land och höll avstånd redan innan pandemin.

Jo det var det, men skillnaden är kanske marginell mellan Danmark/Norge/Sverige?
Man ser ju helt klart att andra länder som införde väldigt hårda restriktioner har betydligt högre siffror.

1 gillning