Politisk debatt

Jonas Sjöstedt är säkert nöjd, han fick ju en EU-plats.

Så nu är det uppenbart att den skandalomsusade siten Dumpen inte alls handlar om att rädda barn utan är en rätt otäck affärsverksamhet om i slutändan handlar om pengar. :face_vomiting:

Jag slås av hur många det är som åker fast, tycker jag ser nya ansikten då och då i sociala medier när deras filmer flimrar förbi. Är folk helt sjuka i huvudet? Dels sjuka i form av att försöka ha sex med minderåriga, dels sjuka i huvudet i meningen att risken för att åka dit måste vara uppenbar för dem. Jag har sett ett par filmer där det uppenbart är lågbegåvade(kliniskt) men de flesta måste ju ändå vara inom normalspannet rent begåvningsmässigt?

1 gillning

ETC och Aschberg startar ett drev mot Dumpen för pedofilers räkning. Man borde väl ha lagt fram några bevis (och inte pedofilers ord) mot Dumpen, men framförallt Impulskollen som man ju säger utpressar pedofiler, inte Dumpen. Smutsigt.

ETC verkar ha något emot att det finns folk som inte vill ha pedofiler ibland oss.

Passar nog bättre i någon annan tråd än politik. :slight_smile:

edit: Jackie från Aftonbladets video är Sanna fiskare. Från april i år;

1 gillning

Nu växer skogen långsamt också. Det sätter sverige i ett riktigt dilemma. Regeringens enda lilla hopp inom klimatpolitiken är väl just att man kan räkna in skogen som kolsänka. Om det nu börjar falla så ska de antingen ta en fight med skogsägarna om mindre avverkning eller med bilisterna om högre bränslepriser.

Det kommer den här regeringen inte att göra så man skyfflar problemen framför sig. Mardrömsläge för nästa regerings oavsett hur den ser ut. Dessutom mardrömsläge för oss medborgare då åtgärderna riskerar att bli allt kraftigare ju senare de införs.

Ojdå, nu blir det än mer krångligt i V.

Kommer våra gator att brinna nu?

Prata om att "sova med fienden". Sedan kan ju det här sluta med att Nyans växer, men inte sällan har de ju svårt att komma överens om de bildar eller går med i partier med en lite bredare paljett.

1 gillning

Nu har jag inte sett allt material som är på Dumpen, men generellt skulle jag tro att det är de mer lågbegåvade pedofilerna som de fångar.

En av männen som åkte dit på Dumpen för ett par år sedan bodde på samma kvarter som vi, och jag har själv tre barn. Han flyttade därifrån, hem till sin mamma säger ryktet.

Jag likt som de allra flesta normalt funtade människor verkligen avskyr pedofiler. Jag och några andra män där vi bor har haft koll på en lokal och välkänd pedofil* som ofta har varit nära lekplatser och tittat på när barn leker.

De här männen behöver hjälp för att bryta sitt sjuka beteende. Inte bli uthängda på nätet. Jag önskar att polisen och rättsväsendet kunde arbeta mer aktivt med den här frågan.

Men till syvende och sist, lynchmobbar har ingen plats i en rättsstat. Det gäller Dumpen och liknande sidor i synnerhet, men också karaktärsmord på sociala medier pga. rykten och/eller ideologiska övertygelser.

• Han är numera avliden. Tack och lov.

Kristallnatten 2.0 på gång. Det trodde man inte för ett drygt år sen.

2 gillningar

Kanske inte passar att jämför med kristallnatten, det är illa nog ändå. Undrar om de har tillstånd för en demonstration/allmän sammankomst?

Oklart, om man har det så bör den dras in. Det eskaleras varje helg nu.

Hur skall man tolka ”stökig” ?

Finns onekligen vissa likheter, men vi bör vara lite extra försiktiga att slänga oss med såna referenser, finns folk i forumet som tar illa upp av sådant.

Där ser man :blush:

Var det inte dessa @Marcus_Attefors kärleksbombade i någon tråd tidigare? :slight_smile:

Intressant. De står ju tydligen på backen för att de inte har råd med underhåll. = korruption. Frågan är om Sverige vill köpa tillbaka dem med tanke på vilka risker som finns. Läs korruption…

1 gillning

Vi får utgå från att @Marcus_Attefors nu inleder ett långsiktigt förhållande med dessa vitaminpiller..:sunglasses::sweat_smile:

För oss övriga får man väl säga att domen överraskar. Skulle bli mkt förvånad om den står sig in nästa instans.

3 gillningar

Haha det var de! De lät som fan när jag satt på John Scotts på kungsgatan och försökte njuta av min kalla öl! Jävla dårar!

6 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Regeringen vill att vi lånar mer och betalar mindre vid husköp

Aha, visste inte ens vad "Riks" var för något :slight_smile: