Polestar 2 – nya elbilsfavoriten

Jag hann ladda 2.3 innan den försvann, en jobbarkompis fick också in 2.3 men något slutade fungera så verkstaden fick ladda om bilen med 2.2.

Alltså. Polestar är en fantastisk bil men Google Automotive eller Vafan det heter suger röv.

Känns som det är på version 0.1.

Hoppas 2.5 löser endel.

Vad har du för problem, jag tycker det är fantastiskt bra!

2 gillningar

Radion är ofta pausad vid start.
Bluetooth förlorar anslutning ofta.
Går man ur bilen och in igen återansluter bluetooth inte.

Finns inga appar. Varför inte riktiga Android så man kan nyttja alla appar?

Hoppas 2.5 löser det mesta.

Vad tycker du är fantastiskt bra?

Behöva ett par år till av utveckling.

Är det någon app som du saknar?. Webbläsaren löser mycket.

Webbläsaren löser inget, bättre bara använda mobilen.

Inga streamingtjänster fungerar utom youtube.

Jag har inga av dina problem, annat än att apputbudet är begränsat. Saknar dock ingen app.

1 gillning

Skönt. Väntar dock glatt på 2.5!

Men 2.5 ska väl inte lösa något annat än lite bugg fixar?.. Tyckte mig läsa att 2.5 inte ska ha några nyheter?

Buggarna menar jag. Google Automotive måste vara nerlagt. :))

hahaha nä det tror jag faktiskt inte.
Men klart man gått de i de funderingarna. Men är ju ändå ganska många nu som har Android automotive i sina bilar så man får hoppas de inte gör en google och stänger det projektet.

1 gillning

Någon som försökt ladda på IONITY men får rött och bilen säger ”FEL”?

Samt tackar för laddningen och ber man ska sätta tillbaka kabeln…

Idag var nära man ej klara sig hem..

Jag har haft samma problem , men jag har en BMW.
Enda lösningen har varit att byta laddstolpe.

En gång fanns inga lediga så då ringde jag ionity , de kunde inte se vad som var fel och de hjälpte med att starta om den som krånglade men det tog så lång tid så en plats hann bli ledig. Nästa bil som rullade upp såg ut att få igång sin laddning.

Jag har glömt de 2-3 gångerna det hänt att prova starta med appen men hoppas komma ihåg det nästa gång.

Jo man får hålla in laddhandsken medans handskakning hållerpå.

2 gillningar

Tack ska prova.

Flera som verkade ha problem igår. Köade en halvtimme för att sen inte fungera.

IONITY borde verkligen bygga ut sitt laddnätverk, finns på få platser ochbara runt 6 laddare per plats.

1 gillning

Jag hade itne detta problem första 9-10 månaderna men nu har jag det nsätan jämt. Så länge jag trycker i kabeln och håller den itryckt samtidigt osm jag pressar den lite uppåt under anslutningsfasen (innan laddningen startar) så brukar det fungera. Problemt jag får oftare och oftare är att så snart jag släpper kabeln så avbryts laddningen. Är som att kontakten i bilen börjat glappa, läst om andra som fått det problemet efter ca 1 år.

Polestar stönar och säger att det är Ionitys fel och Ionity säger att Polesatar är en problembil. Har slutat ladda på Ionity då det är för meckigt och fungerar för dåligt.

med tanke på att det inte är ett problem hos andra laddstolpar så...ja det är ionity.

Samtidigt som andra bilar laddar utan samma frekventa problem... :person_shrugging:t3: