Polestar 2 – nya elbilsfavoriten

Jag igen… vilken version är ni på? Jag har 2.2 men ser folk prata om 2.3.1? Finns ingen nyare vid sökning.

2.3 har jag, den drogs tillbaka så du har "senaste" med 2.2.
2.3.1 får man endast på verkstad.

1 gillning

Jag hann få 2.3 innan den drogs tillbaka.

Vet att det var lite strul med nycklarna som skulle fixats i 2.3 men inget jag eld av. Numera märker jag dock att jag ibland får ta upp nyckeln ur fickan för att dörrarna ska öppnas när jag tar i handtaget, har ni också så? Kan det vara batteriet efter bara 10 månader?

Har inga problem här, varken före eller efter 2.3.
Det problemet som vissa hade med 2.2 (eller tidigare) och att öppna bilen löstes inte med 2.3, därför drogs den tillbaka.

Men jag har aldrig haft något problem.
Kanske kan vara värt för dig att byta batteri?

1 gillning

Nu finns det två beggade Polestar 2 att köpa – båda har avdragbar moms (hälften) för företag som leasar. Hade det varit i slutet av året hade jag slagit till på en.

3 gillningar

Vad spelar det för roll att det inte är slutet på året ? :slightly_smiling_face: Något speciellt för egenföretagare?

Nej men min nuvarande går ut i februari :slight_smile:

1 gillning

Bara skippa att köpa nya kameror i jan/februari så klarar du väl dubbelbetalning. :wink:

1 gillning

Med jämna mellanrum dyker det upp nya Polestar 2 med relativt korta leveranstider. KOllade nyss och då fanns denna:
Förkonfigurerade Polestar-bilar för snabb leverans | Polestar Sverige
Årsmodell 23, men standard range singel motor. Sprillans ny 519k, leverans början av februari (ändrad från slutet av januari).

Är inte Oktober slutet på året? Visa nu vem som bestämmer och tryck på köpknappen. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Han betar av på drönaren än, dåligt cashflow på patreon betalningarna. :joy::joy::joy:

1 gillning

Bara haglar in Pre-owned Polestar 2-bilar.

Bara att köpa! :slight_smile:

Februari gäller. Räknar med allmän konkurs av landet och massvis med retunerade gamla momsade tjänstebilar som jag kan välja och vraka bland :slight_smile:

4 gillningar

Oväntat låga mil på flera, bland annat en som varit i trafik i över två år och inte ens rulllat 2 000 mil.

:open_mouth: jag har gjort 2000 mil på 5 månader i min i4:a nästan i rent nöjes syfte :grin:

1 gillning

Jag har lite samma strategi som du. Skulle vilja byta ut dieseltraktorvolvon mot helel (troligtvis inte Polestar dock pga för litet lastutrymme). Vi går mot sämre tider och från att ha varit säljarens marknad kommer det antagligen svänga till att bli mer av köparens marknad framöver.

Det som talar emot detta är ju att suget efter beg. elbilar är enormt vilket skulle kunna hålla uppe priserna framöver.

Bara hoppas att man själv inte står på ruinens brant om några månader… :lying_face::smile:

Är ni också kvar på version 2.2? Söker jag finns ingen ny.. samtidigt hör jag folk som fått 2.5 över OTA?

Du bör vara på 2.2 om du inte hann installera 2.3. 2.5 rullas ut nu vartefter. Tålamod. :wink:
Har 2.3 men har inte kollat idag om 2.5 laddats ner.

2.4 fick man bara vid verkstadsbesök.

Tack för infon! :slight_smile: