Ny iMac med M1 anländer

Absolut, kör 1Password 6, så funkar inte särskilt bra på MBA. Anledningen till att jag inte uppgraderat är att 1Password 6 funkar klockrent på iPhone och iPad Pro

Det har väl nyckelringen med? :thinking:

Ingen aning. Använder 1Password för att det automatiskt lägger 2FA i urklipp.

1 gillning

Trist att det bara är vettiga piltangenter på Magic Keyboard med den numeriska delen.

Jag hade gärna kunnat stänga av Touch ID på min MBP M1 men har inte lyckats med det. Det går alltid på för att hämta lösenord från Nyckelringen. (På min gamla maskin utan Touch ID skedde inloggningarna automatiskt.) Vet du om detta går? Alltså, jag tror att stänger jag av Touch ID blir jag också av med Nyckelringens funktionalitet och måste knappa in lösenord - det vill jag inte.

Inloggning till datorn och öppnande av systeminställningar, etc sker som alltid med Apple Watch nu på M1 likväl som på min gamla burk. Det vill jag ha kvar och är bra.

Jag är rädd för att Touch ID alltså är nödvändigt för all funktionalitet.

Kika under Touch ID i Systeminställningar. Det finns en del valmöjligheter där. Oklart om det går att göra det du är ute efter.

3 gillningar

Hmm, på nåt sätt ser den äldre ut med svart ram… :thinking:

1 gillning

Ja…

Datorn är för långt bort när man kör med extern skärm så det är närmare att använda klockan.

1 gillning

iPassword 7 funkar klockrent på iPhone och iPad för mig. Vad är det som inte funkar för dig?

Ja, det är ju klart. Men för oss som inte använder datorn så, så är touch-id smidigare :slight_smile:

1 gillning

1Password 6 funkar klockrent på
iPhone och iPad för mig, det är i macOS det saknar vettig funktionalitet. Använder det sällan där (kör touch-id istället) så har inte brytt mig om att uppgradera till 7an

Vad saknar 7:an i macOS?

varför har den inte faceid?

1 gillning

Jag kör 6an, har ingen aning om 7an saknar något :sweat_smile:

Ok, trodde det var något du inte gillade med 7:an som hindrade dig från att uppgradera :slightly_smiling_face:

1 gillning

1Password 7 i macOS är väl på månadsabonnemang enbart? Av den anledning är jag kvar på 6. Även om version är bättre. (Fullkomligt hatar prenumerationer av mjukvara!)

1 gillning

Version 7 i iOS kör jag dock då den är gratis. Förstår inte ens hur man gör för att köra 6 fortfarande…?