Ny iMac med M1 anländer

Den finns att köpa som vanlig engångsbetalning också.

1 gillning

Vi kör familjeabonnemanget på 1Password så att vi enkelt kan ha delade valv för uppgifter som alla i familjen ska ha tillgång till.

1 gillning

Köpte den för 400-ish 2015

Jag vet inte men jag kör den gratis via jobbet då 1Password family ingår i businessabonnemanget.

För datorn ja (samma som jag faktiskt). Men kör du verkligen version 6 på telefonen? (Varför om du gör så?)

Jag tycker version 7 på telefonen funkar bra iOS och uppenbarligen är den gratis (eller läs ”funkar på min gamla 6-licens”).

Jo, du har rätt, jag glömde detta (ligger lite gömd på deras sajt).

Får fundera på att uppgradera, i synnerhet när den nu verkar stödja M1. Testade för något år sedan en gratisperiod men var inte alls imponerad, tyckte bara de hade komplicerat det som var så enkelt tidigare. Men får väl ge det ett försök till…

Kan man använda imacarna som skärmar från annan input?.
De hade den funktionen förut men tror de slutat med det

Nej, det går inte.

Tydligen var det så, därav funkar det bra på iPad och iPhone :sweat_smile:. Har 7.7.2 på iPhone. Bara datorn som kör 6an då

1 gillning

Ha, grejt. Då har vi precis samma setup.

(Känns som tråden blivit lite offtopic så någon moderator kanske ska flytta över 1password-delen till annan tråd om detta.)

1 gillning

Kan jag köra båda imac från ett tangentbord/mus?

Ja, men du måste ansluta dem i bluetooth-inställningarna varje gång du byter dator, vilket blir väldigt meckigt. Skaffa tangentbord/mus som kan växla mellan flera bluetooth-enheter i så fall.

1 gillning

mmm…blir att installera Synergy istället

Faaaasen så mycket snyggare det var med svart ram och en logga än nuvarande val av Apple med vit(!!!)ram. Eller ja, Apple kallar den grå.

2 gillningar
11 gillningar

Tror inte bandbredden räcker till det. Så fall hade de behövt investera i en separat Thunderbolt-kanal bara för det. Det var därför det försvann när Retina-Macarna kom.

1 gillning

När man släppte 5K iMac så fanns det ingen kabel med tillräcklig bandbredd. Idag så finns det kablar för det så man skulle kunna återintroducera target display.

Inte heller interna komponenter men jag tänker mig att iMac 32-tummaren kommer ha 6K-upplösning och genast har man samma problem igen. Och varför lägga resurser att erbjuda det på 24-tummaren men inte den större?

Nope, blir samma som att du kopplar en Pro res display till en mac också så borde inte vara något problem.

Just därför är det ett problem. XDR kör med dubbla Thunderbolt-kanaler och då är det inte ens bandbredd kvar att ha annat än USB 2-kontakter på skärmen.

Att bygga in detta i iMac och ta den merkostnaden för en ganska så specifik funktion tror jag inte Apple kommer göra.