Ny iMac med M1 anländer

Från sajten:
image

Den nya iMac är byggd från grunden för att passa M1-chippet och kommer i en helt ny design.

Nästan helt ny, vi känner igen utseendet från tidigare, men detta är mer likt en iPad Air på en matchande fot och utrustad med en ganska rejäl underläpp. Den kommer också i sju olika färger.

Skärmen levererar 4,5K och är 24 tum stor med en helhet som är lika stor som dagens 21,5 tummaren, men endast 11,5 mm tunn.

Vi får också ett nytt tangentbord i matchande färger med inbyggd Touch ID för snabb inloggning. Magic Mouse och TrackPad är sig lik men kommer med aluminium som matchar din dator.

Vi får 8GB RAM med valmöjligheterna att välja mellan 8 kärnor processor och grafik eller 8 kärnor i processorn och 9 kärnor i grafiken. Från 16 000 kr till 18 500 kr Där tangentbord med Touch ID endast levereras med den dyrare varianten.

Via: Apple.

 

 

1 gillning

Men hallå? Max 8gb ram? :man_facepalming:t3:

Nä 16GB

Var ser du det? Hittar inte! :thinking:

1 gillning

Tack! :+1:t3:

Har haft ett par iMac tidigare, men vad tillför denna som man inte löser med det mer mångsidiga och flexibla upplägget med en MacBook M1 och en extern skärm?

Alla behöver eller vill inte vara flexibla. Jag har aldrig ägt en bärbar Mac. Bara iMac.

1 gillning

Skärmen, bästa 24-tumsskärmen ever!

1 gillning

Ja, förstås. Men lite synd att prestanda och uppgraderingsmöjlighet inte längre verkar erbjuda mer än en MacBook.

Nej de dagarna är förbi. Skall bli intressant hur det blir med möjligheterna i kommande Mac Pro dock.

Dom har ju inte presentarat den större och kraftfullare modellen ännu.

Jo, det känns väl som att den här lill-iMacen inte blir någon storsäljare. Men antar att det blir allt mindre populärt med stationära datorer i takt med att andra alternativ blir allt bättre.

1 gillning

Kommer finnas en i varenda cool butik, färgmatchad. (Körandes Windows när de få ordning på det för M1)

Men det är en svår studentdator, för varför skulle någon student inte vilja ha den bärbar.

Så är det ju. Men iMacen har helt klart sina kunder.

:joy:

Den vita ramen och hakan var dock inte så snyggt.
Annars gillar jag den. Matchande tangentbord och mus. :heart_eyes:

1 gillning

kommer beställa 2st
(imac)

2 gillningar

Vad snällt att du tänker på mig. :kissing_heart:

1 gillning

3 gillningar