Nu blev jag riktigt sur

Så ska det låta.

Man fick lära sig lite att ta motgångar när coviden dök upp. Just för stunden är ju besvikelsen total men när man kommer över den så brukar det fixa till sig. I ditt fall så kommer det ju att ske nästa år istället, det är ju värre med once in a lifetime saker som blir inställda.

6 gillningar

Jamen precis! Johan har suttit på planet i många timmar och hoppet gick upp nu när de började spraya bort isen från vingarna. Planet började röra sig ut men sen ropade de ut att det är inställt. Så han har en otrevlig kväll/natt framför sig.

5 gillningar

Fytusan, än värre! Tur i oturen att du inte kom iväg från Arlanda. Njut av kvällen. :slight_smile:

2 gillningar

Otroligt vad väder ställer till det även där. Hoppas att han kommer dit överhuvudtaget

1 gillning

Då känns det ju lite bättre att du inte kom iväg så långt. Nu kommer nästa prövning för honom, att ta sig tillbaks till Sverige. Det värsta som sker när detta händer är ju att man inte får uppdateringar utan att allting stannar upp totalt.

Likadant med vårt lilla problem med väskorna, bättre att fått besked så man kunde åkt vidare. Efter 2 timmar gav vi upp vid bagage bandet och drog till hotellet. Hade de gått ut med att det kommer inget bagage så kunde man dragit direkt och alla andra frustrerade människor också.

Det stod en stackare som eskorterade en rullstolsbunden resenär. Alla som såg honom dök på honom och han visste ju inget utan fick hänvisa till bagage servicen. Tills slut sa jag till honom att ta av sig den gula Arlanda reflexjackan vilket han gjorde så han slapp att freda sig från alla dessa sura människor som tror att det är väl bara att ni fixar det hela.

4 gillningar

Pratade med honom nu och det finns inga vettiga flights till Vegas så ser ut som att det blir hemgång även för honom. Så jävla tråkigt :frowning:

4 gillningar

Sonos har på olika sätt stört mig sen jag investerade i det för några år sen. Jovisst, det funkar oftast och låter okej men det är ju inte så att jag har varit exalterad på något sätt.

Hur som helst, nu fick jag en anledning till att bli ännu mer irriterad!

Köpte ett Ubiquity-system för ett tag sen som jag nu har påbörjat installation av. Då tänkte jag att jag passar på att byta nätverksnamn och även lösenord eftersom jag har haft det befintliga nätverket i väldigt många år. Som en säkerhetsåtgärd helt enkelt. Det är ju bra! :blush:

Men hur gör man då för att lägga in det nya nätverket på Sonos-prylarna? Ja, inte fan är det enkelt. Man måste trycka på fysiska knappar på varenda enhet i samband med att man byter nätverket i appen. Appen är dessutom löjligt seg och dålig vilket gör att man blir ännu mer irriterad. Eftersom de flesta av mina högtalare är uppskruvade så är alltså detta ingenting jag kan göra på ett enkelt sätt

Så nej, det blir ingen bättre säkerhet här hemma. Vi får leva med ett gammalt sunkigt lösenord och kommer säkert bli hackade av ryska terrorister vilken dag som helst. Då vet jag att det är Sonos fel!

Så ja — jag är jävligt sur just nu! :enraged_face:

1 gillning

Är det ändå inte lite märkligt att KLM inte kan lösa det? Dom har lovat att ta honom till Las Vegas och han sitter på en storflygplats mitt i Europa. Det skulle jag varit mer sur över än att vädret gör att planet blir inställt.

Jag tror problemet är att KLM är helt kokta just nu pga:

https://www.reuters.com/business/dutch-airline-klm-cancels-124-flights-snow-falls-2026-01-04/

1 gillning

Ja, det är bara att bita i det sura äpplet. Är det inget man har kontroll över så är det ingen idé att överreagera, ödslar bara energi. Surt för Johan dock som kommit en bit!

3 gillningar

Men det här är väl inte normalt med den snömängd som kommit?

Nope men det som har ställt till det extra i Amsterdam är att de har haft väldigt kraftig vind så banorna är fulla med snö hela tiden.

Och olikt Arlanda så har inte de väl inte en armé av vägplogar när det kommer snö.

1 gillning

Du får se det som en jäkla tur att du inte behöver åka till en korrupt skurkstat som USA blivit. Tänk om han skulle anfalla Grönland medans du är där. Då kanske du skulle blivit internerad i gator camp. :grimacing:

Många som fått sin flyg inställda på Schipol

Hur gick det för honom tillslut? Kom han fram till Vegas, eller blev det att åka hem igen?

Han är fortfarande mitt i helvetet tyvärr. Kvar i Amsterdam och försöker få en biljett hem. Varje biljett han hittar blir avbokad efter ett litet tag. Han lyckades hitta ett hotellrum sent igår kväll i alla fall så han slapp sova på en bänk på flygplatsen.

4 gillningar

Fy fan. Bara att hitta ett hotellrum måste ju vara lycka där just nu. Så mycket det ställer till med lite snö, blir ju världens kedjereaktioner. Såg bara på hotellet vid Arlanda hur mycket jänkare som var på frukosten. Som tur var så skulle vi landa sent och passade på att boka en natt vid hemkomsten när vi åkte. Det visade sig vara ett smart drag.

2 gillningar

Världens längsta resa som aldrig blev fullbordad. Jäkla hopplöst det där, det var helt enkelt inte menat att nån av er skulle åka. Vädergudarna ville något annat.

1 gillning

Vem skulle du resa med och varför hänger han inte i bubblan? Kul följa återkomsten.