Nu blev jag riktigt sur

Surt när nåt sånt strular.
Ett tips med Sonos är att om du har möjlighet så koppla in en av högtalarna på trådat nät. Då bildar högtalarna ett eget trådlöst nät istället för att gå på ditt wifi.
Jag har hopplat in min soundbar med kabel då jag ändå har kabel till Apple tv:en.
Edit: Hjälper dig inte med lösenordsbytet men det blir stabilare.

Johan Pettersson, han sköter annonser åt oss och Feber.se =)

1 gillning

Gissar att du är i limbo nu så dom här instruktionerna kommer inte funka men jag har ett svagt minne att för mig har första instruktionerna här funkat för mig tidigare , alltså att Sonos appen inte hittar nätverket och då väljer man “Update network” och anger dom nya uppgifterna för WIFI’t och så har det funkat.

Men jag vet, det är Sonos vi pratar om….

Om du i appen går till Inställningar→Nätverk→Hantera nätverk→Uppdatera nätverk , funkar det? (Jag vågar inte klicka på den knappen , mitt sonos har funkat nästan felfritt i några veckor nu sen jag stängde av Spotify Lossless (som jag bara enableat för skojs skull och sen glömt bort för jag hörde ju ingen skillnad)

Allt för många bilar som inte sopar av taket eller huven, huven fuckar ju för dom själva iofs men vill inte ligga bakom en bil med ett stort tungt snötäcke på taket.

Ännu värre dock, dom som enbart kör vindrutetorkaren och sen bara kör.

Var tydligen en här i Stenungsund som fick höga böter häromdagen för att han/hon inte hade skrapat sina rutor. Helt rätt.

4 gillningar

Snön på taket kan lika väl glida ner över framrutan.

Ja det är tydligen riktigt illa i Amsterdam

Tyvärr rätt vanligt på SUV & pick up'er då man inte når allt även med en borste. Tror det blir vårdslöshet i trafik om man blir stoppad. Såg flera stycken på vägen hem från Stockholm.

2 gillningar

Då får man köpa längre borstar tänker jag, man är ju en fara för alla andra.

Men ja bilar är ju sjukt stora nu…

1 gillning

Japp!

Ser ofta folk som inte ens har en isskrapa i bilen utan bara borstar av snön med händerna eller ett gammalt CD fodral.

2 gillningar

Nu känns det väl lite bättre att vara hemma va? :joy:

Haha ja men tycker synd om Johan som plågas på flygplatsen. Hade jag varit där hade vi nog bara bokat ett hotell ett par dagar och gjort en egen Woodstock :joy:

1 gillning

Och sen hade det blivit utegångsförbud till CES 2027. :joy::joy:

1 gillning

Ja, räknas som osäkrad last.

2 gillningar

Jag har kört utan kabel ett tag eftersom det finns många rapporter som visar att det blir stabilare. Man menar att husets nätverk är bättre än Sonos.

Men jag kopplade ändå in kabeln igår, för då skulle det enligt Sonos enbart behövas bytas nät på en (1) enhet. Men så var det naturligtvis inte.

Det är precis där jag har varit och meckat. Har inte fungerat hur jag än har försökt, samtliga högtalare vill att man håller in en fysisk knapp vid ändring av nätverket.

– Som dessutom behöver göras en högtalare åt gången… :face_vomiting: Man hade ju 2026 kunnat förvänta sig att man ändrar på samtliga Sonos på ett (1) ställe. Men icke!

Och visst - hur ofta ändrar man nätverksnamn och lösen liksom? Men det främjar ju inte säkerhetstänket direkt.

Men till dess att jag slänger ut Sonosarna, monterar ner dem, eller att de kommer med en uppdatering som löser detta, så får jag helt enkelt leva med mitt gamla nätverksnamn och lösen tills vidare.

Om jag får välja mellan att vara sur på detta eller att sitta fast på en flygplats i Amsterdam så är valet ändå att behålla mitt gamla nätverksnamn. :joy::see_no_evil_monkey:

1 gillning

Ja är otroligt att bilförare inte har ens en isskrapa

När jag låg i lumpen så var vi ute i fält, och en vecka det snöade, töade och frös omvartannat så fick man gräva fram bilen med körkortet på fredagen. Som tur var, var det de stora körkorten på den tiden. Var ju lika för alla oss på parkeringen och ingen kom in i bilen utan att hacka :blush:

Kan du inte lägga dina övriga prylar på ett nytt ssid? Låt Sonis ligga kvar och mögla på det gamla helt enkelt?

Nu när pappa @RolexJocke är i tråden törs man ju knappt skriva att det där har man ju varit med om. Men än en gång. Särskilt i ungdomen. Körkort, kontokort, kassetfodral etc... :blush: Nu förtiden har jag två borstar med skrapor på olika ställen i bilen och en isskrapa. Plus en flaska isbort eller vad det heter..:grin:. Det är som med döden, ju kortare tid man har kvar i livet, ju räddare för döden blir man... :sweat_smile: Eller man blir klokare säger en del..:joy:

5 gillningar

Ändå imponerande att de har gamla CD-fodral i bilen :sweat_smile:

3 gillningar