Nu blev jag riktigt sur

Helvete så surt. När det verkligen skulle bli av så skiter det sig. Hur ser det ut med Amsterdam-Vegas? Men det är väl svårt att ta sig till Amsterdam med så här kort varsel. Tänket t e x tåg till Kastrup?

En sak jag har varit irriterad och sur på denna vecka är Apples originalskal, Vad heter de nu minns jag inte., Fine nånting.

De tål inte kallt väder. Hela veckan i fjällen har sidoknapparna fastnat och frusit. Man kan inte dubbelklicka på kameraknappen eller powerknapen. Den ville hela tiden sätta på Siri för att den hålls intryckt. Stänga så att låsskärmen kommer upp funka inte heller.

Aldrig varit med om något skal där knapparna har fastnat i kyla. riktigt uselt av Apple. :frowning:

@Marcus_Attefors kan detta funka?

Jag måste boka via SAS tyvärr annars får jag betala för en ny biljett själv igen.

Men det är ju SAS som flyger från Köpenhamn.

Yes men de sköter hela ombokningen och de går inte att få tag på. Pillar jag i resan själv så får jag bekosta det själv.

1 gillning

Problemet blir väl att man inte kan skippa första benet på en resa, då tappar man alla resten av benen. Hade det varit på hemvägen hade man kunnat kliva av i Amsterdam och tagit sig hem på eget sätt.

4 gillningar

Lite moment 22. Blir nog inte lätt att hitta en snabb lösning befarar jag. Så jävla surt.

Men om första benet är inställ borde man väl kunna ansluta till det andra? Visserligen då på egen bekostnad att ta sig till Amsterdam. Men Amsterdam - Vegas biljetten ligger väl kvar även om Stockholm - Amsterdam är inställd? Eller faller den samtidigt?

Knappast utan att SAS är inblandade tyvärr. Som du säger ligger dom andra benen kvar men tror knappast att man kan tycka upp på Schipol och checka in. Jag skulle iallafall inte våga chansa.

En gång för ett antal år sen kom jag till Arlanda och när jag skulle checka in visade det sig att min betalning inte gått igenom (fast jag fått en bokningsbekräftelse) och SAS hade då helt enkelt släppt bokningen för ARN-EWR men EWR-BOS med United visade sig ligga kvar i systemet. Så hela systemet verkar rätt märkligt och jag vet att det är svingammalt.

Det är ju sjukt att man inte kan få tag på kundtjänst när man är så nära inpå avresa. Sen är det väl kaotiskt just nu hos flygbolagen med alla ombokningar.

Så här sent är det ju tyvärr skitsvårt att hitta lösningar. Det enda jag kan bidra med är att kolla Air France som är samma bolag och har oftast samma resmål fast då Arl->Paris->resmålet.

Fick sms från SAS nu, nötterna har bokat om mig till en ny flight via London om TVÅ dagar och det funkar inte. Ska dra dit om ett par timmar och se om det går att lösa den andra tidigare KLM-flighten imorgon men annars blir det att jag avbokar och får skippa det.

4 gillningar

Hoppas du kommer iväg.

Satan vad tråkigt om du missar hela resan nu på grund av det här :persevering_face:

Ställ krav och ha egna alternativa rutter färdiga. Så länge dom är SkyTeam ska SAS kunna fixa det. Ser ut som det finns både KLM och AirFrance-flighter ARN-LAS på måndag. Möjligen får du två stopp istället för ett man det går ju att leva med. Kolla också CPH-LAS som @RolexJocke var inne på, du har ju hela morgondagen på att ta dig till Köpenhamn.

Håller verkligen tummarna för att det löser sig.

1 gillning

Yes ska ut dit nu, får se hur det går!

2 gillningar

Nu när jag vaknade så är även andra benet avbokat, dvs flighten från AMS till Vegas.

Ganska förståeligt ändå eftersom SAS inte tror dom kan få dig till Amsterdam innan flighten till Vegas avgår. Det du kan kolla på är vad är det senaste det går flighter från storflygplatserna i europa (LHR, CDG etc.) till Vegas, eller kanske till LA (massor med korta entimmes flighter LAX-LAS). Då maximerar du chanserna att komma dit i tid.

1 gillning

Yes! Sitter i taxin nu så vi får se om det går att trolla ihop något!

3 gillningar