Hur flyger du?
SK1553 ARN-AMS 07:40 - 09:50
KL635 AMS-LAS 12:25 - 14:15
![]()
Ser inte till de på bilden. ![]()
![]()
Se det positivt då de största köerna på Arlanda är vid bagagebanden och inte vid incheckningen. ![]()
![]()
Det lustiga var ju att flygbolaget utannonserade att planet hade för mycket handbagage och att man gärna fick checka in det gratis. Tur man inte gick på den. Men jag skulle aldrig checka in handbagaget då i det har man allt det man inte kunde vara utan.
Frugan frågade lite försynt: Du har väl inte bil/hem nycklarna i det incheckade bagaget?
Va fan tror hon att man är helt väck? ![]()
![]()
Med tanke på kaoset idag så skulle jag tro att köerna till incheckningen imorrn är långa, dels folk som är ombokade men också dom som vill vara ute i extra god tid ![]()
Det viktigaste har man i en väska som får plats under stolen framför en, då ska dom inte kunna säga något
Exakt, det är ju mer eller mindre omöjligt att bli av med handbagaget.
Så kan det nog vara, problemet när det blir så här är ju att det tar flera dagar att komma i fas igen. De går ju ofta ut med att man ska vara typ 4-5 timmar tidigare än avgången för att vara säker. Så jag lider med @Marcus_Attefors just nu och kan bara hålla tummarna att han kommer iväg.
Allafall ens personal item, ens kabinväska kan man bli tvingad att ha i bagageutrymmet om det inte finns plats i bagagehyllorna
Försäkringen på Norwegian kortet gällde bara bagage på ditresan tyvärr. Men man kan ju inte begära att de ska ta smällen.
I övrigt verkar det tveksamt om man får någon kompensation, verkar bara bli om det är försvunnet.
Se till att ladda
så att larmen funkar ![]()
Snooze and you loose. ![]()
![]()
Fuck!
SAS Information: Canceled flight
SK1553 on 4 Jan from Stockholm to Amsterdam is canceled.
We apologize and are working to find you a new flight. A message will be sent to you as soon as we have new information.
See our email or find more information at sas.se
Best regards,
SAS
Satan så irriterande. Enda tipset jag har är ring SAS på en gång och föreslå alternativ. Dom vill helst boka om med sig själva men den flighten är ju inställd men föreslå 6:40 med KLM istället. Samma allians så dom kan göra det men det kostar dom lite mer.
Jag har lyckats med det flera gånger när dom velat boka om till nästa dag och jag istället sagt att jag vet att det finns en flight klockan så och så via Frankfurt som tar mig till Boston samma tid.
Det går inte att ringa dem så här sent, testade och kundtjänsten är stängd =(
Det låter ju helt galet för ett flygbolag! Och så undrar dom varför det går dåligt för SAS. Måste ju finnas en internationell kundtjänst. Om jag hade en SAS flight från Boston ikväll så måste jag ju kunna kontakta dom.
Du får väl åka till Arlanda redan nu då ![]()
Hittade en chatt men den rör inte på sig så misstänker att den är stängd den med. Åker dit som planerat imorgon så får jag prata med dem.
Orkar du skulle jag åka till Arlanda i tid för KLMs 6:40 flight. Men det skulle jag antagligen inte orka, och det beror såklart på hur viktigt det är att komma fram till Vegas redan imorrn.