Nu blev jag riktigt sur

Kostade brevlådan 60000kr?!

Gjord i guld?

1 gillning

Nu blev det en nolla för mycket :sweat_smile: dvs kaffepengar för dig :sunglasses:

1 gillning

Tycker inte det är magstarkt utan helt klockrent. Du varnar ju i all välmening så det är ju inte ett hot direkt. Har samma problem på jobbet att de pissar på hjulen på kundbil ar.

1 gillning

Jag skulle nog inte lägga 6K på en brevlåda om den inte stod på min tomt.

1 gillning

Otroligt. 2018 hade vi ett djur som bajsade på tomten. Gick så långt så barnen som var små då fick inte i sig men väl i häxbrydgen de lagade. Operation bajs tog fart. Satte upp en viltkamera och tog grannens katt på bar gärning, hittar inte den bilden just nu. Men fick även en räv, vi bor i villaområde och vi satt i praktiken bara några meter ifrån när den gick förbi utan att se den.

Det som till sist hjälpte var torkad hackad vitlök och vitpeppar som tydligen katter ogillar. Innan denna katten hade vi en annan grannes katt i vår trädgård, inga problem och katter får gärna vara där, bara de gör sina behov någon annanstans :blush:

20180225_145720

3 gillningar

Du får sluta gubbskvätta på kundbilarna :joy::joy:

Är aldrig på jobbet nattetid. :joy: :joy:

Hoppa gärna lök/vitlök i framtiden, det är jättegiftigt för katter.
Hört att peppar och apelsiner ska funka bra för att hålla dom borta.
Bara en friendly reminder. :blush:

1 gillning

Tycker det borde vara förbjudet med lösa katter. Har ca tio olika katter som stryker runt huset. Inte OK.

Våra katter går i koppel då de är ute.

2 gillningar

Ett ofog det där med ägare som inte tar ansvar för sina katter som springer ute. Har ett par här omkring som går löst. En av dessa katter har bestämt att våra rabatter/odlingar är deras toalett. River sönder blommor vi planterar, river upp tulpanlökar osv.

Blir inte av med skiten. Till våren ligger den risigt till.

Sticker ut hakan och berättar att vi har två katter som är ute. Vad jag vet ställer de inte till något problem hos grannarna, men katter tycker jag är något man får räkna med i både på landet och i villaområden. :slightly_smiling_face:

Även om det förstås kan vara störande om man inte gillar katter att ha dem i sin trädgård, så får man komma ihåg att de också bidrar till att hålla mössen och andra skadedjur borta. :blush:

1 gillning

Exakt så. Vi har två grannar på vår gata med katter som rör sig ute. Jag är bara tacksam att dessa rör sig runt huset i jakt på möss. Fina djur dessutom.

Dock funderar jag på att samla grannarna på möte då dessa båda katter uppenbarligen inte gör sitt jobb. Har fortfarande problem med möss på vinden...
cat job GIF

1 gillning

Katter får gärna vara i vår trädgård. Men att ha den som toalett och plocka högar hela tiden är inget jag önskar tyvärr :blush:
Bajsar era katter i er trädgård :wink:

2 gillningar

Exakt, har inget emot katter, men när det förstörs och används som toalett är jag mindre nöjd. Två katter här sköter sig, men inte den tredje.

1 gillning

Det är ett otyg. Men det är väl ägaren som man bör prata med, katten vet ju inte vad som är ditt och mitt så att säga.

Katten verkar inte lyssna på sin ägare. Verkar vara språkförbistring. :joy:

Jag förstår att det kan vara störigt, har inget problem med att man har "fredliga" motmedel mot katter.

Nu har vi precis flyttat, men tidigare har våra katter absolut bajsat i våra rabatter och säkert i andras också. Där vi bodde tidigare fanns en katt som folk störde sig på som bajsade på vår gräsmatta ibland. Hade inte katt som barn, men minns att man hade kattbajs i sandlådan ibland. En del av att växa upp i ett villaområde.

Ja lite högar i rabatten står jag ut med. Men att dagligen plocka på gräsmattan. När barnen var i overall ålder att då behöva säkra gräsmattan innan de gick ut och framförallt när barnen fick det med sig i sin häxbrygd då gick det lite väl långt :blush:

Men som sagt när vi flytta hit fanns det en stor härlig katt som solade i vår trädgård och om han hade lagt en å annan hög i rabatten inga problem.

Men när man behöver plocka 4 st på en gång för att barnen skall ut och det inte var så längesen man kollade av gräsmattan så blir man irriterad :blush:

1 gillning

Vi har flera katter som stryker runt i området och på vår tomt. Det jag stör mig på är att de inte tar råttor. Va f_n, kan man sin Tom och Jerry så vet man ju vad katten vill. Eller borde vilja...
:grin:

Some cars deserve it :innocent: