Nu blev jag riktigt sur

Skulle hälsa på min far idag som bor i ett bestånd av Lulebos fastigheter.
Har alltid parkerat med Parkster som har funkat bra. Nu är det ett nytt år och om det inte är nåt tekniskt fel, så har Lulebo antagligen ändrat och sagt upp avtalet. På appen står det nu att området inte är anslutet till Parkster längre.
Nåväl det finns en p-automat i området men de stänger ned dem också.
Det gör vardagslivet besvärligt särskilt för lite äldre senior medborgare.
Blev att jag laddade hem EasyPark. Men egentligen vill jag inte ha flera appar bara för att parkera.

Trots att jag förstår att det är konkurrens som ska råda så är det väldigt jobbigt med alla dessa olika parkeringsappar

1 gillning

Tvättade bilen på förmiddagen då jag såg att det skulle vara minusgrader och uppehåll i flera dagar. Nu snöar det..:man_shrugging:. Nog för att vi vill ha en vit jul och allt sådant, men så här vit..?

1 gillning

Vore bra om det fanns krav på öppna API för alla laddare och parkeringar, och för att inte locka ockare också reglera prispåslagets storlek och redovisning.

3 gillningar

Köpte 12st Nanoleaf GU10 med Matter. Trodde de skulle funka fint, precis som deras tidigare icke-Matter produkter. Men ack så fel jag hade. Vilket skräp! Går inte att koppla till Google Home. Apple Home funkar dock, men jag kör med Googles röststyrning..

Köpte pizza idag, beställde extra salami, fick sex skivor salami, betalade 30kr för det :rage:

Tänkte tvätta bilen idag, men så tittade jag ut och fick se busvädret, så bestämde mig för att skippa det. Var nog ett bra val just idag.

1 gillning

Jag kollade tre prognoser och himlen. Bilen var så himla fin när jag var klar. Ny snötäckt..:man_shrugging:

Men det är ju självklart att det händer just dig. Inget förvånar mig längre :man_shrugging:

Apples små egenheter i att visa temperatur

Så du är i Florida igen? :joy::joy:

Det är sanslöst att de inte kan få till det där och att det skiljer beroende på vilket språk som du har valt till telefonen. Jag skulle gärna ta en titt för att förstå vilka beroenden som är inbyggda i systemet :slight_smile:

1 gillning

Jag har svenska som språk och får inte så där.

-35 hemma i dag därav den låga temperaturen på Homepodden som står vid fönstret i köket. Har väl 14° i själva rummet :sweat_smile:

Förmodligen har du nara en sensor?

2 gillningar

OK så man ser flera, då förstår jag.

1 gillning

Jag har börjat ringa in problemet.

  • Det är minusgrader som visas fel
  • De visas fel om du har mer än en sensor (du har bara en sensor och plusgrader)
  • Då tappas tecknet bort från minusgraderna
  • Men de visas till vänster så homekit vet att det är en lägre temperatur.
  • Det fungerar för engelska och tror att jag provade tyska en gång)men inte för svenska. Skulle gärna prova fler men någon måtta får det vara

Och om du frågar Siri via din HomePod så säger den också fel.. Glömmer minustecknet...

1 gillning

Det fortsätter snöa... Nu är frågan om jag ska orka gå ut och borsta av bilen innan jag sätter på värmaren så att man kan få bilen så snöfri som möjligt utan ett lager blötsnö närmast glas och plåt?

Du får sätta igång partyläget på bilen så Teslan dansar och ruskar bort snön :smiley:

Visserligen är kanske inte detta något att hetsa upp sig över då det är en helt vanlig dag i @xms67's liv.

Startar dagen med att stå i kö till drop off bag bandet på Milano's flygplats och när vi ska lägga på väskan bandet så rasar skiten. Efter att ha väntat i 30 minuter så får vi besked på att vi måste gå till ett annat band. Mitt i detta står det en italiensk familj som ska med samma plan som oss till Sverige. Mannen håller en jävla låda med personalen och mer eller mindre ger de stackarna vid diskarna skulden för att bandet inte fungerar. När jag ska passera honom så visar han verkligen vilken stor idiot han är genom att blockera vägen med sig själv och sina väskor. Jag ber honom då att flytta sig en halvmeter så att jag kan passera men nej det går inte. Jag säger då att är det inte bättre att vi som är redo kan passera och lämna mer plats åt honom. Nej det går inte då han inte kan lämna sina barn vind för våg. Jag ber dig flytta en halvmeter sidledes vilket inte gör att dina barn går upp i rök. I detta läge kan man bli frestad till att ta till våld men jag lägger band på mig och väntar en minut på att han ska bli klar. Sen skenar han iväg till det föreslagna bandet där han då är först på plats med oss i släptåg för att lämna väskorna. Då kommer personalen och vinkar fram oss först och han står då vid fel band. Vi står vid rätt band och då blir han skogstokig då han var först på plats och vill att vi flyttar oss så han kan komma före. Jag säger då att detta inte är möjligt då jag kan bli av med min fru om jag flyttar mig och avslutar med att det finns något som heter karma i Sverige. Efter tre gate byten sitter vi äntligen på ett försenat plan och 5 timmar efter det landat är vi äntligen hemma då vi hade en marschfart på 60 km/h ungefär i världens busväder.

Så nu har man fått upplevt en helt vanlig dag i @xms67's värld.

9 gillningar

Vilken rövhatt till människa.

Beroende på vad förseningen berodde på så kan du få tillbaka några sköna tusenlappar, https://flygforsening.se/

Ändå spännande att få uppleva en dag som @xms67 .

2 gillningar