Detta är väl en normal kaffeburk!
Normala människor dricker Zoegas.
Detta är väl en normal kaffeburk!
Normala människor dricker Zoegas.
Har gått över till Hazienda hemma, det var ett "KRAV" från frugan.
Edit: jag håller med henne om att det känns bättre att köpa rättvisemärkt.
Zoegas har blivit för dyrt. Hittat några favoriter bland Arvid Nordkvist kaffe och Caffe Go är inte heller dumt. (Den görs av tidigare Zoegas folk)
Caffe Go har jag inte hört talas om och mig veterligen aldrig sett. Men lät spännande.
Väldigt bra faktiskt. Höghöjdskaffe. stavas visst cafego Minns inte hela storyn men grundaren eller en av medgrundarna har varit på Zoegas i många år och tagit fram deras kaffesorter och varit runt på plantager runt om i världen.
Finns hos oss i Skåne i de flesta butiker.
Lite artiklar jag hittade på ämnet
Kaffe-2.pdf
Är det paketet eller din burk det är fel på?
Jag har en kvadratisk burk som passar deras paket
Alla andra tillverkare har enats om en form, förutom Zoegas
Jag har en kaffeburk med samma form som du och köper Zoegas. Häller bara över kaffet i burken.
Skulle dit liv bli enklare om jag sponsrar dig med en bättre begagnad burk?
Finns spår av användning, några små repor etc.
Har gått över till att enbart använda hel bönor så denna används inte längre.
Tack för erbjudandet men köper extremt sällan Zoegas
Hur f_n är det här möjligt? Fick ett tomt paket från Amazon...
Just another day in xms67 life
Det måste vara ovanligt, aldrig hört talas om.
Det är ju egentligen helt omöjligt att det ska ske. Dels att paketet är tomt, dels att det är ett kuvert(eller vad det heter). Redan när det anlände igår kväll misstänkte jag att det var något skumt, men vi hade folk här så jag öppnade inte.
Chattat med Amazon som betalar tilllbaka och lovar att stå för frakten om jag beställer samma spel igen. Sedan har jag lite svårt att förstå vem som gör vad bakom kulisserna i detta fall. Beställde från ett företag(alltså inte Amazon) men chatten sa att det är Amazon som skickat eller packat och skickat. Jag hittar inte chatten nu, den kanske raderas?, så kommer inte ihåg exakt vad de skrev. Hur som helst var det inget tjafs om att få pengarna tillbaka.
Ps. Kom ihåg att jag tog en bild av chatten, inte hela dock.
Någon granne låter sin hundjävel kissa på våran 6kkr-postlåda, så respektlöst!
Igår satt jag upp en skylt med ”Kan finnas spår av glykol, rasta inte hunden här” men frun hade väl kanske rätt att det var lite väl magstarkt även om jag såg det som mer passivt aggressivt…
Så har bara kvar ”Rasta inte hunden här!” nu!
Men för att förstärka det hela tog jag lite blå karamell och vatten och sprayade runt låda, då spolarvätska ändå kan vara rimligt för att ta bort is och smuts och förhoppnings avskräcker lite.
Jag har ju själv hund, men skulle aldrig låta denne kissa på någon annans egendom. Sen har ju vår låda paketfack, så lagomt kul att få paketen dränkta i urin!
En del människor är helt förtappade.
Sätt dit en kamera med siren så lär man bara göra det en gång till.
Jag har en kamera vid entré som kan se brevlådan om man kör vidvinkelläge, eller justerar den något bara. Så tänkte faktiskt skriva något om att låda är kamerabevakad, men den står på andra sidan gatan så är väl lite tvivelaktigt att filma där.
Jag har skällt ut någon gubbe tidigare, då sa han ”hunden hade redan kissat så många gånger innan så det kom inget, därför gjorde det inget”. Jag förklarade vänligt att det knappast spelar roll och att brevlådan är dyr. Hade gärna sagt att den troligen är dyrare än hans gatukorsning till hund var… men jag vill alltid försöka hålla god ton ändå