Nu blev jag riktigt sur

Vad är det här för skit?

1 gillning

Jag fick nyligen PostNord att inse att deras algoritm för närmsta ombud inte tar hänsyn till bilväg, utan räknar fågelvägen. Så för oss blir det ibland så att paket hamnar på fel sida stan, bara för det är närmare med båt :sweat_smile:
Kundtjänsten förnekade såklart, men bad en bekant kolla upp det som jobbar där och han sa att de hade missat den lilla detaljen :sweat_smile:

3 gillningar

En ny Tesla?

Jag tror du får hämta din försändelse i Postnords fiskdamm. :joy::joy:

2 gillningar

Det är väl där svanarna förväntas vara :sweat_smile:

1 gillning

Sådan otur ska jag väl inte ha..? :sweat_smile:

3 gillningar

Två hus bort från oss.

8 gillningar

Sov dåligt inatt, satt och nickade till på tunnelbanan, åkte tre stationer för långt och fick åka tillbaka. Skulle av vid Fridhemsplan, vaknade i Kungsträdgården. Första gången det hänt mig i vuxen ålder. :poop:

3 gillningar

Skulle aldrig hänt på en Rawbike! :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Det var ju nästan minusgrader imorse :cold_face:

Finns inget dåligt väder.... :wink: Körde i nollgradigt förra veckan och det gick över förväntan faktiskt var bra påklädd bara.

4 gillningar

Har cyklat i -20 grader till jobbet en gång. Det är lite väl kyligt och för min del lite jobbigt med andningen så då går det långsamt. Men jag har bara 6 km till jobbet.

Du är inte riktigt riktig du :joy:

1 gillning

Tycker att det generellt funkar bra att cykla i ordentlig kyla, dock blir jag väldigt kall om händerna trots tjocka vantar om det är 10-20 grader kallt.

Värre att köra i snöslask och svallis.

1 gillning

Ja händerna är ett elände. Brukar ha en tunnare löparhandske i en stor tumvante. I och med att man håller (på vintern ganska hårt) i styret så blir en normalstor vante lätt för trång i fingertopparna. Det blir dock kallt ändå, blodcirkulationen hämmas antagligen.

Det är dock lite klurigt att växla med tumvantar, med det går. :smile:

1 gillning

Fan man får ju vinterdäck på köpet nu ju! Bara att trampa och njuta, slipper bli svettig med bara fördelar :stuck_out_tongue:

Låter inte de tjocka däcken mycket? Något som liknade en RawBike åkte förbi mig och tyckte att det var ett jäkla dån. Men AirPods Pro med ANC kanske löser det?

Har ett par feta Hestra-tumvantar och ett par merinoliners, men det hjälper inte helt. Plus att vantarna är så stora att det är lite fippligt både med växling och hantering av handbromsarna.

Börjar för övrigt med tunna cykelvantar redan när temperaturen är under 10 grader. Fryser väldigt lätt om händerna.

1 gillning

De låter helt klart mer än ett par vanliga cykeldäck men inget som jag direkt har reflekterat över =)

1 gillning

Strömavbrott på jobbet. Skitkul.