Skönt att inte vara ensam om att känna sig helt lurad!
Som enskild konsument är jag ju också helt maktlös, det gör mig också sur! Haha
Skönt att inte vara ensam om att känna sig helt lurad!
Som enskild konsument är jag ju också helt maktlös, det gör mig också sur! Haha
Jag har 2K i månaden i avgifter på jobbet. Ska jag köpa ett rep och en pall då?
Fick in Telenorfaktura idag. Där hade det lagt till ett surfpass på 149:- + moms i Monaco fast jag stängt av mobildata innan vi anlände. Jag visste att det kostade t e x om en app uppdaterade i bakgrunden. Telenor menade att man måste stänga av en bra bit innan vilket jag inte köper, jag köper heller inte att de bara gör så här utan att jag godkänt detta. Sen glömde de att lägga in en månadsrabatt på en femtilapp som jag förhandlade fram när jag bytte abonnemangsform. Så efter ha läst lusen av stackaren på kundtjänst så krediteras 200:- på min nästa faktura.
På mitt företag förbrukar vi ca 145 000 kwh per år. Det var saftiga räkningar för några år sedan
Ja elnätsavgiften är ju monopol.
haha nej Bara ration mellan vad jag betalar för min el (försöker jobba aktiv med att hålla ner förbrukningen när elen är dyr) och det jag betalar för att få den levererad. Vattenfalls avgift kan jag inte påverka, förutom att förbruka mindre.
Har väl kommit och gått under hela dagen. Brukar gå på typ 3:je försöket.
Visserligen inte sur längre, och kanske mest varit svinjobbigt. Återhämtar mig från helvetes ont i ögat i ett par dagar. Fick ligga i ett mörkt rum och då var det för ljust för att blunda. Kändes som vassa knivar in ögat.
Kontentan, torra ögon pga inflammation i tårproduktionen på ögonlocken. Som i sin tur skapade sår på hornhinnan. Så nu är det salvor i ögat, och droppar. Men känns fans å mycket bättre nu som tur är.
Inget man önskar någon. Tar tid att få tid hos sjukvården och medan man väntar är det bar att ligga o ha jätteont
Tror vi har svaret på varför du har ont i ögonen
Krya!
Haha, Jo ser suddigt fortfarande så man inte kan se det man skriver ordentligt.
Förväntas man veta att denna typ av hatthylla inte är magnetisk?
Nyinköpta ficklampan ska sitta där. Om den hade varit magnetisk..
Rostfritt och aluminium är inte magnetiskt. Det finns magnetiskt rostfritt som kallas ferritiskt. Ta en liten plåt/stålbit och sätt fast med dubbelhäftande tejp (som du gillar) på lämplig plats och ficklampan sitter som en smäck.
Både ferritiskt och martensitiskt rostfritt, men finns även stålsorter som är både ferritiska och austenitiska, men dessa blir ju något svagare magnetiska.
Jo det finns lite olika typer och jag är inte så djup insatt i hur de funkar eller är sammansatta.
Ferritta's rostfria avgassystem går ju att svetsa med en vanlig MIG svets t e x men svetsen kommer då att rosta.
Balaband, ståltråd och dubbelhäftande tejp är allt man behöver
Edit nuförtiden får man säga buntband istället
30 procent i Österrike tycker Ryssland är mycket bra
Hmm, tack för tips. Nu skulle man ju bara ha en stålbit... Tejp har jag dock..
Du har säkert en bricka som blivit över när du monterat IKEA möbler.