Nu blev jag riktigt sur

Trodde du bara jobbade med fossilbilar? :joy:

1 gillning

Bodde jag närmare kunde jag kanske kommit och hjälpt dig lite... Man är lite av en expert på el nämligen..:sunglasses::sweat_smile:

9 gillningar

3,5 h utan telefon och 700 kr fattigare. Fummelfingrar i livsbutiken smack i stengolvet.

4 gillningar

Det känns alltid tryggat att känna dig. :rofl::rofl:

3 gillningar

Jag är inte generellt sett speciellt disträ men det där händer mig då och då med en för bra podcast eller bok.

För typ 15 år sen flyttade jag från Skanstull till Stureby och var så van vid att kunna ta vilken Grön-linje som helst att jag gång på gång hamnade fel och fick vända i Blåsut eller Hammarbyhöjden.

Från lunch till fram tills ca 21 har jag valsat runt med sonen i den svenska vården. Usch!

Först näraktuen, vänta vänta vänta, göra några proverna. Kan inte hitta något, men tycker inte vi ska gå hem som läget är. Åker då till barnakuten, får ett nummer i repan. Inget inget triage av något slag. Efter 2 timmar frågar vad statusen är. Det kan de inte svara på…. När vi suttit två timmar till så ger jag upp. Lillen mår betydlig sämre av att sit där än att ligga hemma i sin säng.

Är i grund och botten för en lika vård, men hade jag fått möjlighet idag att pröjsa för att få en snabbare bedömning hade jag nappat utan att blinka.

Tack och godnatt :sleeping: :rage:

6 gillningar

Glömde fodralet till mina airpods pro på tåget imorse. :poop:
vart nog trött denna vecka, igår glömde jag nästan jackan.
Visserligen är det dags att byta airpodsen då de knappt fungerar längre, men tänkte ändå behålla dem att ha när man springer och inte behöver NC och tranaparansläget.
Lurarna hade jag kvar i öronen

2 gillningar

Förhoppningsvis hamnar de hos tågbolagets hittegodavdelning så att du kan få dem åter. :blush:

1 gillning

Hoppas jag med, har reggat det , reggade mina handskar jag tappade för tre veckor sedan men de har inte dykt upp tyvärr....

det är svårt med deras kategorier, då de inte har något för fodral till airpods, så jag valde airpods och skrev fodral i beskrivningen. Mina ligger i ett Nomad skal så de är inte "vita"

Min fru tycker jag inte är uppmärksam, och att det inte borde vara så svårt att inte glömma saker.. :man_shrugging:....

Tror att det är större chans att få tillbaka detta än mössor och vantar, som glöms kvar i betydligt större kvantiteter. Lättare att ens egna försvinner i mängden.

Var på en butik nyss, när jag parkerade så ställde jag mig på en ändruta och lite utanför för att gardera mig som vanligt…

När jag kommer ut igen och går över parkeringen hör och ser jag hur någon slår upp dörren in i en ny EV9a utan att verka bry sig.

Tog en bild på skyltarna när jag åkte, slog upp EV9an som stod på Leasplan och ringde och berättade vad jag sett i alla fall :slight_smile:

6 gillningar

En skitdag rent generellt, struligt på jobbet, känner mig trött och hängig, inser att det kommer bli kvällsarbete minst två ggr denna veckan och i helgen ska vi iväg på konferens. Man ska väl inte gnälla men ibland blir man bara lite less. Hade gärna haft helg i två dagar till om man säger så.

2 gillningar

Skaffa barn, jag hade planeringsdag idag, eller egentligen så var det ju fröknarna som hade det :sweat_smile:

På fredag blir det nog en ”10-dag”, är inne på 8/10 än bara :nerd_face:

1 gillning

Härligt att gå till tunnelbanan idag, dyngsur trots regnjacka och paraply. Regnar på tvären idag :poop:

1 gillning

Perfekt att just idag ha förlagt jobbet till hemmet..:blush:

Vissa har det bra. Har en sjukt kontorsintensiv vecka :poop:

Stackare fick du promenera till tunnelbanan :stuck_out_tongue: Var värre på cykeln kan jag säga, allt var torrt i min "vattentäta" väska förutom datorn. Men tror jag har fått bort allt vatten nu iaf.

4 gillningar

Går det lika bra med cyklandet som med Neonode? :sweat_smile:

Cyklandet går fantastiskt! Var faktiskt snustorr när jag kom fram (förutom datorn) =)

1 gillning

Det gäller ju att vara välklädd när man cyklar i regn. Ser en massa cyklister i vanliga kläder, det kan inte vara kul att komma till jobbet med blöta byxor/skor/strumpor. :man_shrugging:

Innehållet i min cykelväska var helt torrt (som alltid). Har dock aldrig någon dator där. :blush:

1 gillning