Nu blev jag riktigt sur (2022)

Jag har haft en driftstörning på internet idag. Kom upp nyss. Första jag haft med Bahnhof sedan jag fick dom för något år sedan. Tror det gick ned runt 10:30 tyckte jag såg i routerloggen. Småskoj!

52 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Priset på bredband

Åker Gotlandsfärjan. Vad är detta för nerköp till fartyg. Var är shoppen för att spana in lite sprit och kanske köpa en flaska eller två. Nästa gång blir det flyget.:joy:

1 gillning

Va fan har de tagit bort Tax Free Shopen? :joy::joy:

Katastrof!:joy:

Förjävligt att ryssarna inte tagit den ön ännu så man kan få taxfree

Vaknade 06:30, fick på toa, kollade vädret, somnade om. Inga konstigheter.
Vaknade 08:20 genomförkyld..:rage::sneezing_face:

Så blir det när man dricker rumstempererad öl eftersom Lucas gjorde ju även kylskåp. :joy::joy::joy:

Krya på dig.

Tack! Så han uppfann även skafferiet? Inte bara mörkret? :joy::joy::joy:

1 gillning

Dagens f#ck you går till SL som varje år misslyckas med AC på buss och tåg. Åkte hem från jobbet nu, 31 ute och garanterat tio grader till på pendeln. En äldre stackars dam svimmade på tåget pga värmen.

Hur kan de varje år misslyckas med att hålla tågen svala, jag kan verklien inte förstå. Och då är tågen ändå relativt nya och moderna.

Jävla sopor.

Kan alltid användas i rätten då det är fri bevisprövning i Sverige

1 gillning

Spelar ingen roll eftersom jag inte har möjlighet att filma där jag har husvagnen.

Svårt att hålla nere temperaturen med så upphetsande och hetlevrade resenärer. :joy::joy:

1 gillning

Vissa år tycker jag nog att de lyckats på pendeltågen. Men minns jag rätt så är de väl italienska vilket i många fall betyder sisådär kvalitet :man_shrugging:

1 gillning

Med undantag för fotboll, mat och mode.

Men det är helt random när AC på bussar och tunnelbana i SL-trafik är på/fungerar. Vet inte vad som kan vara problemet? Chauffören som bestämmer? Trasiga då och då? Eller ren och skär inkompetens?

1 gillning

Har svårt att tro att någon medvetet skulle köra utan AC, mer troligt att det är något tekniskt fel. Men det låter också märkligt i den omfattning som beskrivs ovan och att det gäller flera fordonsslag.

Det gäller varje dag, olika tåg, olika bussar så är inte slumpen. Sitter på tåget nu, ingen AC, kort tåg så extremt fullt med folk och luktar så fruktansvärt mycket svett här :nauseated_face:

Men ändå är det konstigt att AC är så lågprioriterat?.
I Dubai finns det inte på kartan att buss/tåg/tram skulle användas utan att AC fungerar.

Extremt märkligt, det är ju som att de varje år glömmer bort att det kommer en sommar i Sverige :joy: