Har laddare hemma, men tänker mest på förmånsfri laddning i vinter..
Ge inte Anna-Stina 74 sådana idéer..
Kul att höra.
Jag mailade med sector alarm i dagarna. Har deras ”nya” larmsystem som marknadsförts att det ska vara en del av det smarta hemmet.
Frågade vilka zigbee-produkter som går att integrera då detta system kommunicerar via zigbee.
Sectors egna fick jag som svar: ridå ner
Har de något nytt system som går via zigbee eller? Har inte läst jättemycket om just Sector, men det systemet som min senaste kund hade var också sector men inte med zigbee. Vi bytte ut alla sensorer hos honom till ikea/aqara sensorer och kör Alarmo istället som larm.
Du är den bästa
Blir du alltid sentimental när du dricker alkohol?
Haha jag var hemma 20:00 idag faktiskt! Duschbrunnsmannen är död just nu, hälsa och välmående går före att värma upp duschbrunnar Sitter med ett glas pepsi max och kollar på serier med ungarna, menade varje ord jag sa till dig
Kryptiskt vad zigbeestödet innebär
Stöder även Zigbee för vissa hemautomationsenheter.
Jag var väldigt lite information. Inte den gatewayen jag sett innan. Har inte kunskaper själv att ska en integration för den, men det kommer säkert om det blir större på marknaden.
Vi valde tillsammans att ta bort Sector helt för att det kostar en massa pengar i månaden, men vad tillför det egentligen? Om larmet går så är ju tjuven redan inne, polisen hinner inte dit, sector åker inte dit? Visst du får ett samtal eller sms, men det finns ju redan i HA?
Jag tänker mer, ge mig vad ditt larm kostar i månaden istället så ser jag till att du får en produkt som gör allt du vill plus lite till
Vi har det mest för brand.
Om det börjar brinna när vi inte är hemma larmar sector räddningstjänsten när de ser på kamerorna att det brinner i kombination med brandvarnarna larmar.
Larmet går innan tjuven är inne. Magnetkontakterna med vibb-detektor larmar direkt när någon är på rutan/dörren.
En morgon kastade sonen en boll på fönstret i köket innan vi avaktiverat skalskyddet, då gick larmet.
Jag har ju även HomeKit-kameror för att komplettera sådant som är orimligt dyrt från larmföretaget
Hade du en säljare hemma hos dig som sålde på dig sakerna?
Faktiskt inte. Verisure försökte sälja på mig grejer för 8-10k i startavgift med en månadsavgift på 500kr. Han prutade ner sig själv till 6500, sedan 5000 och till slut 4000 i startavgift när jag sa att det var för dyrt. Riktigt tondöv säljare.
Ringde sector och sa vad jag ville ha för grejer (samma prylar som verisure försökte sälja) och frågade om pris, detta var 2022.
1500kr i startavgift för alla grejerna och sedan 379 per månad är ändå helt ok. Detta för deras nya system
Har 6 magnetkontakter med vibrationsdetektor, 2 brandvarnare och 3 rörelsedetektorer med kamera.
Är inte både Sector och Verisure riktiga bondfångare som man måste förhandla med varje gång de "justerar" priserna? Jag tycker att Securitas känns betydligt mera seriösa.
Är inte Securitas företagsförsäljning från Verisure? Finns inte för privatpersoner längre?
Securias har ju hemlarm för privatpersoner, det har vi.
Jag kanske minns fel. Svårt att hålla ordning på Securitas, Securitas Direct och Verisure.
Jo de ökar priser med index och sedan får man ringa och förhandla efter några år. Men det är ju samma med bredband. Försäkringar som vi har hos Trygghansa har faktiskt lugnat sig de senaste åren. Annars var det samma sak där.....