Netflix skyller på kontodelning när de tappar prenumeranter

»Silicon Valley« var bra men den handlade om ett fiktivt bolag.

1 gillning

Kommer att tänka på ”tre komma” investeraren :slight_smile:

2 gillningar

Är väl så att produkter eller tjänster som är först eller tidigt ute ofta stöter på samma problem. Nokia, Tesla eller Netflix. Konkurrenter kommer senare och de som var tidigt ute får anpassa sig:

Sen undrar jag om annonser hjälper. Många företag menar att just TV annonser är bortkastade pengar, folk går och tar en kaffekopp eller gör något annat under tiden. Tror Adidas har helt slutat med TV reklam.
Så det kan vara knepigt också.

Tror också den tiden är förbi och ser jag till oss ser vi sällan något live utan väntar till det visats så att vi kan spola förbi reklamen.

1 gillning

Från sajten:
image

En analys på Netflix uppsägningar visar att fler och fler prenumeranter väljer att säga upp sin prenumeration – även de som prenumererat i över tre år.

Netflix rapporterade tidigare i år att 200 000 prenumeranter hade sagt upp sitt abonnemang och varnade även investerare om fortsatta uppsägningar. Senaste analysen från The Information bekräftar detta och visar även att långtidsprenumeranter avslutar sina abonnemang. Dessutom ska uppsägningarna ha stigit från 2,5 miljoner uppsägningar per kvartal senaste året till 3,5 miljoner.

Det är alltså en ökning med 1 miljon uppsägningar och The Information menar att prenumeranter röstar med sin plånbok och tror att det är de låga priser konkurrenter erbjuder som gör att Netflix tappar mark. Det måste dock nämnas att The Informations analys kommer från en undersökning på 5 miljoner amerikanare och med tanke på att Netflix sägs ha runt 220 miljoner prenumeranter så kan det skiljas rejält mot verkliga siffror.

Via: 9to5mac

1 gillning

Jag kollade. Började med Netflix 2015 och sade upp det för en månad sedan ungefär

1 gillning

Har betalat för Netflix sedan maj 2013. Kanske läge att säga upp i maj 2023.

2 gillningar

Det är väl detta som kallas för ”churn rate”?

1 gillning

Netflix ska säga upp 150 personer i en sparåtgärd. Men blir en del satsningar också. Men inget jag personligen lockas av. Tycker man har fått nog av Prins Harrys och Meghans allt mer desperata påhitt för att hålla sig kvar i rampljuset:

Ja nu är skiten uppsagd i min familj med, funkar fint med Disney+, HBO och Apple TV + genom One.
Jag vägrar skaffa streamingtjänst där man ska leva igenom reklam, då hade jag fortsatt kolla på tv för hundra år sedan.

Tror absolut att Netflix skjuter sig i foten på mer än ett sätt.

1 gillning

Men det ska väl bara bli reklam på snik abonnemangen, eller? Blir det på premium abonnemanget då kommer de att dö en snabb död.

Det är väl bara spekulationer än så länge och får jag spana fritt kommer det nog i första hand börja testas med reklam i USA.

haha, inte mitt rampljus :grinning:

Nu är det bara dagar kvar tills Netflix stängs ned här och jag ska inte ljuga. Både jag och familjen börjar få Netflixångest. Tror vi grejar ett par dagar på sin höjd, senaste månaden har det kommit en hel del bra saker :joy:

3 gillningar

Ska snart börja på Vem mördande Sara säsong 3.

Du får ju ett halvår Netflix för ett grillskydd. :joy::joy:

Skicka över din nya skärm så får du en Netflix-profil. :wink:

Såg att inställningarna ligger bara kvar i 10 månader efter du avslutat. Bara för att spä på ångesten lite :joy: