Netflix skyller på kontodelning när de tappar prenumeranter

Cirkeln är sluten :+1:t2:

Cirkulera, inget att se här!

1 gillning

Jag insåg också att det är mindre Netflix numera

1 gillning

Medielandskapet har förändrats mycket på senare år. I mitt Tele2 abonnemang ingår nu exempelvis Viaplay:

Plus alla andra tjänster som finns HBO, Apple TV+ etc…
I det sammanhanget känns det svårt att motivera sig med ett Netflix abonnemang.
Har ett Apple TV+ abonnemang men det är ändå relativt billigt.

Men jag tror Netflix får det än svårare framöver.

Jag undrar hur mycket pirattjänsterna (iptv) bidrar till tappet?

Har inte hängt med här , ska de bli reklam ?… :thinking:

Nej. Bara spekulationer.

1 gillning

Ok tack :relaxed:

2017 lät det helt annorlunda!:joy:

2 gillningar

Håller i princip med att en betaltjänst inte bör har reklam men jag tror att i och med överetableringen kommer vi få se större prisdifferentiering inom tjänsterna för att behålla prenumeranter och den naturliga vägen är väl 1. Lågt pris med reklam, 2. Normalpris för normaltjänst, 3. Premiumpris för en premiumtjänst (4K, fler streams etc. ), 4. tilläggspaket

Jag tror många är lockade av att kunna ha två tjänster för $5/mån istället för en tjänst för $10/mån och skulle stå ut med lite reklam för att få det.

Det märkligaste är när man har ett premiumtjänst men ändå ibland får reklam. Vi har Hulu premium men vissa serier (Grey’s Anatomy) har reklam före och efter men inte under i premiumversionen.

1 gillning

Netflix kanske ska hålla hårdare i pengarna istället för att plåga användarna med reklam. Satsa på färre och mer kvalitativa produktioner, ingen hinner kolla ikapp ändå.

2 gillningar

Mycket av det dom släpper drunknar ju i deras stora utbud.
Dom kommer om jag inte minns fel släppa 70 filmer detta året. Hur många av dom vet man om och har koll på.:man_shrugging:

Väldigt lite skulle jag tro. Kunskapen att få IP-TV att fungera är för hög för gemene man.

1 gillning

Kanske. Samtidigt så har en av mina mest otekniska vänner skaffat

Men det är onekligen problem med att få det att fungera

Jag håller mig borta.:slight_smile:

2 gillningar

Ja man får se hur de gör framöver:
Why Do People Cancel Netflix Subscriptions? Where Can NFLX Go From Here? - Bloomberg

Men nog har de utmaningar.

Från sajten:
image

Netflix försöker accelerera planer på att få bort delade konton och erbjuda ett billigare abonnemang med reklam.

Enligt New York Times försöker nu Netflix skynda på sina planer efter de dystra siffrorna som visades upp under kvartalsrapporten tidigare i år. De försöker nu se till att den nya billigare abonnemangsplanen ska bli redo till sista kvartalet i år. För att hålla nere priset kommer detta abonnemanget visa reklam under än så länge okända former.

Det förväntas även bli i samband med att det släpps som Netflix lägger in ännu en växel i att få bort kontodelning mellan användare. Ett sätt tros vara att man kommer erbjuda en mindre månadskostnad för delning av konton.

Via: 9to5mac

Undra hur många gånger utrycket »catch 22« myntas på det bygget nu för tiden.

1 gillning

Avslutade mitt Netflix. Har kvar Apple One, Disney+ och HBO. Blir inga fler streamingtjänster och någon av Disney+ och HBO försvinner nästa vår.

Det börjar en intressant serie på Paramount+ i morgon annars:

1 gillning

Måste säga att alla dessa serier om olika techbolag inte lockar mig alls. :man_shrugging: