Netflix skyller på kontodelning när de tappar prenumeranter

Här hemma har vi tittat en hel del på Netflix senaste veckorna. Ozark, Better Call Saul, Lincoln Lawyer, Harrisburg och på fredag börjar Stranger Things som hela familjen bänkar sig till.
Så blir att köra på.

Får se om detta gör saken bättre för Netflix:

:grin:

Lite så jag känner också :joy:

Från sajten:
image

Netflix har uppdaterats så att vi enkelt kan logga ut ur en temporär TV i ett hotellrum från förra semestern.

Tidigare har Netflix endast erbjudit möjligheten att logga ut ur samtliga enheter. Vilket kan vara lite stökigt när vi väl måste logga in på några av dem på nytt. För iOS, Android och i webbläsaren kan vi nu gå in på KontoHantera åtkomst och enheter.

Här får vi upp samtliga enheter som kontot är inloggade på och när något spelades upp senast samt IP-adress. Sedan är det bara att trycka på logga ut på de enheter som inte används längre.

Netflix har sakta börjat hitta sätt att knäcka användare som lånar ut deras konton…

Nu när vi blivit glada över funktionen så kan vi diskutera vad den här uppdateringen egentligen banar vägen för. Netflix har sakta börjat hitta sätt att knäcka användare som lånar ut deras konton till andra hushåll och det här är garanterat ett steg i den riktningen.

Netflix kan pressa användare som lånar ut konton till att prenumerera på ett dyrare abonnemang för att fortsätta med detta. Eller erbjuda en enkel väg att logga ut ”obehöriga” enheter och behålla samma månadskostnad.

Via: Engadget


De tappar mig som kund för att:
det är ett rörigt interface
titlar byter bild
kan inte sortera min lista
kan inte justera vad jag vill se för utbud
svårt att söka upp liknande titlar
ingen IMDB-koppling

1 gillning

Nu när alla snåljåpar faktiskt måste betala för sin streaming så får Netflix många fler kunder. Det bekräftar ju Netflix argument att de tappade prenumeranter beror på kontodelning.

Sa upp Nettan för någon månad sedan, kontodelningsgrejen störde mig grovt. Sedan tycker jag inte Nettan har levererat något innehåll av värde senaste året, dessutom dubbelt så dyrt som alla andra tjänster.

2 gillningar

Väntar på att höra något från Netflix om kontodelningen. Har inte sett eller hört något alls.

Sa upp mitt också nu under sommaren. Det är på tok för dyrt om man vill ha 4k. Aktiverar det igen när nya säsonger av Stranger Things kommersiella nåt annat bra. Testar Viaplay nu. Hittat en del bra filmer och serier att beta av.

2 gillningar

Vi sa upp Netflix i höstas tror jag och jag saknar det inte alls. Känns som om dom har tappat stort med sina egna produktioner, det spännande kommer framför allt från Apple TV+ och Amazon Video. Tycker inte dom kan leva på att ha en stor back catalogue.

Hoppar säkert på igen en period när dom släpper något kul.

3 gillningar