MrMustangs Grand Euro Tour

Jag minns serien Magnum P.I. som ung pojk och hans Ferrari 308 GTS. Får jag välja min favorit Ferrari så tror jag det är en Ferrari F355.

Jag gillar dock Lamborghini Countach bra mycket bättre! Som liten dreglade man över en sådan. Nu är jag inte alls inne på superbilar. Men kul att titta på!

Jag har aldrig varit mycket för dessa super bilar. Jobbigt att ta sig in och ut, kan inte köra över farthinder, stötiga och håller ett jävla liv. Sen kan man inte parkera dessa utan att folk blir avis och ska pilla på det eller eventuellt dra en nyckel i sidan. Så nej någon sådan blir det inte. Honda NSX var ju en våt dröm en gång men inte så mycket längre.

3 gillningar

Rolle har rätt, det är en 288 GTO 1984.

1 gillning

Hävdar fortfarande att de ballaste bilarna som finns är DiTomaso Pantera, Lambo Countach, Ferrari Testarossa, Porsche 928 och BMW 850 CSi. Den sistnämnda går ju att hitta till vettiga pengar men gissar att om en mutter går sönder på den så kostar det mer än en livstids polestar leasing.

Har en kund som har en sån BMW, massor med problem.

1 gillning

Måste säga att nu när det har varit över 20 grader hela tiden så har mustangen gått extremt snålt. Skulle säga att snitthastigheten mer eller mindre hela tiden legat runt 120. Ändå har förbrukningen hållit sig stadigt på 20kW/100km. Det är inte mycket att bråka om. Då har vi ändå varit två personer och hela bilen full med packning för 4 personer.

2 gillningar

Ferrari är coola men inget slår en Jaguar E-type.

Jag gillar nästan allt med Lamborghini Countach:

Från filmen The Cannonball Run (1981). Annars håller jag dock med dig om De Tomaso Pantera är väldigt fina också. Vissa modeller, inte alla.

2 gillningar

Nu svär vi inte i kyrkan. :joy:

1 gillning

Jaguar är väl engelska motsvarigheten till Peugeot?

Blev en enkel middag idag, köpte lite tomater och rödlök från lokala fruktmarknaden, sedan gick vi förbi en saluhall och köpte lite burrata och några flaskor rött. Slängde ihop en liten tomat och burratasallad och käkade i lägenheten. Hade fått så mycket snacks av olika slag på barerna innan. Man får nästan som små tapas varje gång man köper en öl eller en drink.
Typ såna här grejer:

4 gillningar

Exakt. Visserligen passar den ju bra hos @xms67 då med en sådan bil kommer det att hända saker hela tiden. :joy:

@xms67 skulle nog kunna få elfel på en lådbil.

Han och Lucas delar troligtvis samma DNA. :joy::joy:

1 gillning

Ser inte vad ni skriver pga mörkret. :joy:

Jag ser framför mig när du utsmyckad med en pannlampa fördjupar dig i en likriktare med en brunnen zener diod. :joy::joy:

2 gillningar

Ja, jag hamnade på 18,6 kWh/100 km under drygt 500 mil förra sommaren genom Europa och klart högre hastigheter än är hemma. Bra med slät asfalt och bättre klimat. :smiley:

2 gillningar

EV6 är nog lite bättre på förbrukning än Mustang. Men jäklar vad trevlig bilen har varit även i högre hastighet, tyst och väldigt stadig på vägen. Nästa sommar blir det förmodligen en liknande långresa med Polestaren.

Lite spännande här i Parma, hyresvärden hjälpte till att boka ett garage till bilen, när vi kom dit idag så var det en liten italiensk tant som var typ 1,40 hög som skulle köra ner bilen i garaget, hon nådde inte ens upp till ratten i mustangen, men jäklar vad skicklig hon var på att fickparkera, men hon kunde inte ett ord engelska. Aja bilen står i säkert förvar tills det är dags att dra vidare på lördag iallafall.

6 gillningar

Den traditionen får gärna komma till Sverige.

Med tanke på vad ett glas vin kostar ute numera borde man få en måltid på köpet :winking_face_with_tongue:

3 gillningar