Inser att jag har varit dålig på att uppdatera gällande laddning. Här är vad jag har laddat hittills. Har varit noll problem med Tesla ute i Europa.
Har alla laddningar fungerat bra eller har det strulat?
Läs inlägget igen. ![]()
Haha... Jag missade helt sista meningen. Hur det nu gick till..![]()
Enda lilla hiccup jag varit med om var tysken som skällde ut mig för att jag stod snett när kabeln var för kort. Det var en sån där gammal Tesla laddare när laddarna stod så att man måste ställa bilen med nosen/aktern mot laddarens långsida. Fattar inte att de inte roterar laddarna en kvarts varv så hade problemet varit löst för alla.
Idag blir det Enzo Ferrari museum här i Modena, innan vi tar oss till Parma i eftermiddag och checkar in.
Hade fullt fokus på körningen igår, men måste säga att det var helt fantastiskt att köra över Brennerpasset. Så vansinnigt vackra miljöer runtomkring. Även roliga vägar att köra på, mycket kurvor o så mycket upp och ner. Fanns dock ingen tid att fota. Men man skulle haft en dashcam o filmat lite. Tyvärr hade jag inte det.
Inte tid !?
sånt tar man tid för ![]()
Då vet du vad du köper till P2an.
Touchdown i Parma. Blev ett besök på Ferrari museet innan vi drog från Modena. Lägger upp bilder senare. Nästan så det känns ok med fossilbilar á la @RolexJocke om de är röda med en häst i fronten.
Nej dra åt helvete vad gott, tog en liten provning på olika parmaskinkor av olika årgångar inklusive lite Parmegioanno reggano. Var så gott så man nästan vill kräkas. Var det godaste jag någonsin smakat. Med ett iskallt Lambrusco till så är man nog i himlen snart.
Vilken drömsemester!
Höll på att få en chock när notan kom, 49€ för allt det där, helt sjukt billigt.
Ja verkligen, galet bra allting ![]()
Lägenheten som vi hyr här i Parma, en kanonfin liten 1,5 rummare med kök och tvättmaskin. Värden var rolig, hon sa att vi skulle avboka den på booking, så slipper hon bookings avgift, så fick vi 30€ billigare avgift för lägenheten. Supermysig liten lägenhet, allt är rent och fräscht, 3 nätter gick loss på 250€ och då är 15 av dessa städavgift.
Verkar vara rätt vanligt hos mindre uthyrare. Har hört flera som haft liknande förfarande att man får lägre pris och/eller mer som ingår i priset om man avbokar Booking och bokar direkt, frågan är när Booking börjar knorra över det?
Ja, booking är smidigt för oss konsumenter men dyrt för värdarna.
Den andra bilden uppifrån vad är det för modell?
Jag kan inte Ferrari måste jag säga.
Edit:
Står GTO, men måste la vara något mera?
Det ser ut som en 288 GTO.