MrMustangs Grand Euro Tour

Tänkte att jag lägger upp min resa i denna tråd. Orkar inte göra så mycket uppdateringar idag, men det kommer jag lovar.

Började med ett laddstopp med mat på donken i Jönköping. Sedan blev det vidare till Tesla Helsingborg. Sedan raka vägen till Köpenhamn. Bilderna har fluktuerat i andra trådar men jag postar dem igen här. Imorgon bör det av mot Hannover.

14 gillningar

Tar en tidig kväll ikväll och njuter av en riktig sunkbar. Bartendern hade en Carlsberg elephant i handen och en cigg i mungipan så man fick placera sig utomhus men det är helt okej. Nu är man utomlands :slightly_smiling_face:

16 gillningar

Landade på hotellet tidigt och somnade direkt. Vilket också betyder att man vaknade tidigt idag. Nu väntar jag på att klockan ska slå 07:00 så att frukosten öppnar. Sedan blir det en förhållandevis kort biltur ner till Rödby. Dock blir det ett stopp på vägen på Tesla Maribo, då det inte blev någon laddning på hotellet för att garaget var fullbelagt. Hade väl egentligen inte tänkt att denna tråd primärt skulle handla om Elbilsladdning, men om någon är intresserad kan jag absolut redovisa laddsiffror efter varje dagsetapp framöver.

9 gillningar

Alltid kul med lite statistik :stuck_out_tongue:
Hoppas på mer landskapsbilder också och inte bara bilder på tallrikar :grin:
Trevlig resa !

1 gillning

Tack för att du delar med dig! Redovisa allt! :heart_eyes:

3 gillningar

Kan bjuda på en bild från hotellfönstret så länge. Molnigt här i Köpenhamn idag, de lovade sol, men den lyser med sin frånvaro.

7 gillningar

Startade såklart hemifrån med fullt batteri. Kom fram till Jönköping med cirka 20% kvar. Åt lunch och laddade lite mer än tänkt upp till 85%.

Kom sedan fram till Helsingborg med omkring 25%. Blev en lite längre bensträckare här med, då det var dags för en kopp kaffe och fylla på med lite bra att ha saker från rusta.

Laddade upp till 80%. Kom fram till Köpenhamn med 62%. Det är alltså vad jag lämnar med idag. Nästa stopp, Tesla Maribo.

5 gillningar

Bor ni på Tivoli Hotel & Congress Center? Ser nästan ut så i de trakterna.

Nej vi bodde på det som ligger breve Marriot, Wakeup Copenhagen hette det. Rätt dåligt hotell. Pyttesmå rum.
Kan inte rekommendera det. Det funkade att sova en natt men absolut inte mer än så.

1 gillning

Jobbigt det här med laddköer ändå :sweat_smile:
Kom fram till Maribo med 23%. Laddar väl upp till 80% sedan blir det en laddning till i Tyskland innan vi rullar in i Hannover.

5 gillningar

Vi brukar bo på Tivoli hotellet, stort men helt ok. Gångavstånd från centralstationen.

1 gillning

Kul följa. Följer du din laddningslista eller du har redan börjat ladda när det behövs?

Bodde där förra året. Det är enormt stort och fräscht, brukar dock vara världskrig i frukostmatsalen där. Föredrar Scandic Palace vid Rådhusplatsen men det kostade 3 ggr så mycket just detta datum så det fick bli en billigare variant. Spelar som sagt inte så stor roll när man bara bor där en natt. Skillnad om man ska bo längre.

Så där var det förra året för oss när vi var i Tyskland. Hade en planerad destionationsladdning på hela resan. Hade valt hotell utifrån att de hade laddare och hade även mejlat dem och frågat för att vara helt säker. Fick till svar att det skulle inte vara några problem, laddning skulle finnas. Det fanns en(1) laddare och den var såklart upptagen..:enraged_face:

Om jag kommer. ihåg rätt skulle vi komma med ca 5% men vi hade vi 15-20% så det blev aldrig något problem i verkligheten. Men en spontan laddning laddning lite tidigare blev det dagen efter.

1 gillning

Men det där får man räkna med. Därför jag följer min utstakade rutt. Jag försöker att ha lite marginal också, försöker komma fram till laddstation med en buffert på 20%.

1 gillning

Minutiös planering och buffert på 20 är det samma som livrem och hängslen va..? :smiling_face_with_sunglasses::sweat_smile:

Sitter och planerar en åkktur till en middag vi ska på ikväll. 0% kvar när vi kommer hem om vi startar på 80. Laddar lite nu..:grin:

1 gillning

Finns där möjligheter till spontana avstickare :wink:
Go tur :blush:

Ditt standard hotel?. Är väl inte långt ifrån "mitt standard hotel" ?

Nja, standarden är scandic palace.

1 gillning

Ah trodde Tivoli hotel var ditt.... My bad!.