Microsoft Teams

Det vettefasen alltså

download

1 gillning

Ethernet eller wifi i sluttampen?

Det där är överlast i ert Teams cluster.
Varje företag dedikerad mängd teams kapacitet…iom corona så har nog flera företag gått över det.

Vi hade samma strul (69.000 anställda)… men it avdelningen skickade ut en förklaring och hade ett samtal med MS så var det fixat.

Säg inte att du också ska börja tro det är nätfel i första felsökningen?

1 gillning

Och jag skrev fel, det är OneNote jag gillar.

Okej, då fick ett litet cluster. Vi var ca 20 personer :thinking:

Blandat :thinking:

När man sätter upp en enterprise o365 konto så skapas en kapacitet för X för teams samtal… små organisationer har nog en förmåga att slå i taket då procent sattsen samtidiga användare kan bli fler än större organisation.

Teams funkar så att har man one2one samtal så blir det en p2p… kör man ett teams Möte så går det över en brygga…den brygga kan bli lastad.

Frågan är då hur stor er enterprise är?. 20personer i en enterprise på säg 500 bör inte vara ett problem.

1 gillning

fast…förhoppningsvis är det bara 1 person som pratar åt gången?

Japp, vissa dedikerade talare alla andra som går in i det specifika rummet är automagiskt på mute =)

Min upplevelse är den motsatta, teams mer stabilt än Skype

2 gillningar

aahh då kör ni live event?

Yes sir!

Har ni problem med hög CPU på macar som kör teamsklienten? Min Macbook Air går bananas när man kör videomöte. Kör jag teams i Chrome istället är det inga problem.

En sak jag stör mig på är hanteringen av flera konton.

Jag har min arbetskonto, sedan sitter jag som konsult med ett konto där jag har kundens domännamn. Dvs olika @xxxx.se.
I teamsappen i ios kan man växla sömlöst mellan konton.
I teamsappen på macos måste man logga ut och in mellan kontona.
(Vet att mitt arbetskonto kan bli inbjudet som gäst till teams och då går växlingen smidigare, får dock inte tillgång till de miljöer jag behöver ha hos kunden då)

Har inte märkt något med hög CPU-belastning på min mbp. Kör teams enbart för videomöten så har inte testat att ha flera konton.

Hittade en tråd på Microsofts supportforum.
Avinstallerade teams, installerade igen och såg till att denna var urbockad.
Nu kan jag ha videomöten utan att fläktar och CPU går bananas :).
Ps. det var inte ett förslag från microsoft-anställd, en användare som testat sig fram till detta.

3 gillningar

Teams är den buggigaste programvaran efter Jira som jag använder. Så fort man kan schemalägga möten i Slack så ryker Teams.

2 gillningar

Ja jag har gått från att älska till att hata Teams. Vi har satt upp det på alla anställda på jobbet och det är så mycket buggar så jag får svindel.

3 gillningar