Microsoft Teams

Ska ha redovisning i teams, det är verkligen inte ett bra program :joy: Efter alla möjliga fel så har en redovisning kunnat genomföras på en timma (bör ta ca 10 min annars).

Teams? Det är ju helt magiskt!

2 gillningar

Mhm, kan du inte länka till en fungerande version då? :joy: Eller det kanske bara är Windows-klienten som är kass :man_shrugging:t3:

Windowsklienten är nog bättre än Mac-klienten som vi kör. Men jag jobbar på IT-avdelningen på ett större bolag (ca 500 anställda) där vi alla har gått över till Teams nu när alla jobbar hemma. Vi kör livesändningar, möten och mycket mer och det fungerar verkligen svinbra. Vad exakt strular?

2 gillningar

Framförallt är det väl kvalitén på både röst och video jag stör mig på, samt allt lagg. Alla sitter på stadiga fiber-linor med minst 100/100, så bör inte bero på det? :thinking: Men! Kan ju vara jag som gör nåt fel också :man_shrugging:t3:

Sitter ni via någon VPN eller liknande? Jag roddade i en livesändning med nästan hela bolaget och det var knivskarpt och ljudet var toppen. Så låter som att det beror på nått annat än just Teams.

1 gillning

Okej, nope ska inte vara någon VPN inblandat. Mycket möjligt, vet att dom kör Teams på jobbet men där använder man inte samtals delen just pga detta (där är dock VPN).

Kan vara VPN som ställer till det då. IT-avdelningen kan ju separera så just Teams inte går via tunneln.

Okej! Ska kolla upp med IT om dom kan kolla på det, tack för tipset! :slight_smile:

Nemas!

1 gillning

Att säga att Teams är magiskt är att ta i.
Som videoklient så är den helt ok och fungerar lika bra som Slack call eller liknande men till allt annat så är den kass.

Kom på en sak till som den är bra på. Som wrapper runt Sharepoint.

1 gillning

Vad exakt är kasst?

Jag tycker Teams lirar bra och har sällan strul med ljud eller bild.

Det jag kämpar lite med är att hitta i dokumenstrukturen och jag stör mig något enormt på att om jag får en länk i Teams som pekar på en fil i Teams så öppnas webbläsaren och jag måste visa dokumentet i webbläsaren istället för direkt i Teams.

Min erfarenhet är att Microsoft-programvara fungerar bättre på Mac än PC…

1 gillning

De är ju ofta lite mer begränsade i funktioner och Outlook är rätt svajigt, speciellt med delade kalendrar.

Kör mestadels outlook i browsern faktiskt. Slukar inte alls lika mycket prestanda som klienten.
Remote desktop är ljusår bättre på Mac än PC när det gäller stabilitet.

1 gillning

Japp lite det jag menar, Outlook på webben är mycket mer stabil. Vi får relativt ofta ta bort våra användares lokala Outlook-profiler och logga in dem på nytt för att sök och mycket annat ska börja fungera igen. MS behöver lägga mer kärlek där.

2 gillningar

Outlook i iPadOS är bättre än både den i macOS och den i Windows. Använder Snooze-funktionen flitigt och den finns väl bara på webben och i iOS/iPadOS?

1 gillning

Vad är bättre än Skype för företag?

Teams! Skype för företag kommer ju skrotas och ersättas av Teams.

1 gillning