Microsoft Teams

Det finns olika grader i helvete. Azuredevops är riktigt buggigt, värre än Jira(har inte använt Jira på 2 år). Men det är ju en Microsoftprodukt precis som Teams så är inte förvånad.

Vi kör allt i Azure men tycker inte Azure portalen är särskilt buggig. Däremot är UI dåligt så det är trögjobbat.
Devops kör vi med Jetbrains verktyg som funkar väldigt bra.

Hur funkar det för er som delar skärm via Teams? För mig blir det badboll i varenda program så fort jag slår på detta. J-ligt jobbigt att leda utbildning på detta sätt, minst sagt…

Jag har kryssat ur den där GPU-inställningen utan minsta förbättring, men visserligen inte installerat om programmet.

Några andra tips?

Se min bild en gång till :blush:. Aktivera nya… Ska vara urbockat.
Och inaktivera gpu ska vara ibockat, precis som på min bild. Ominstallera och kolla att inställningarna ser likadana ut. Då slipper du bli dränerad på CPU.
Löste mina problem :).
(Har kört teams som webapp i Chrome i två månader för att appen varit så dålig)

Tack, bjorsi! Jag hade faktiskt exakt som du men har nu raderat programmet och installerat om plus kollat att inställningarna fortsatt överensstämmer. Får hålla tummarna att det blir mindre lagg vid nästa onlinemöte…

1 gillning

Har bara kört skärmdelning två gånger efter ändringen. Funkat bra då

Funkar det?
Jag har kört 3 möten idag och det har fungerat bra :slight_smile:

Har inte haft några möten jag leder idag. Blir nog först på torsdag…

Hur funkade det för dig?
Min är tillbaka med samma problem igen.
Laddade ner turbo boost switcher så man kan avaktivera turbo boost, då går inte datorn bananas med teams åtminstone

Nej, det blev inte bättre tyvärr. Jag uppdaterade i helgen till Big Sur och ska köra imorgon hela dagen igen och se om det i sig påverkade något.

Kanske också ska ladda ner Turbo Boost Switcher… Tack för potentiellt tips!

1 gillning

Jag kör gratisversionen.
Köper man PRO-versionen kan man styra turbo boost på appnivå.

Detta är bara mer bensin på elden gällande mitt hat mot microsoft.
De skiter i användarna, vill bara tjäna pengar.
Deras hantering av Teams är katastrofal #lexCPU

https://microsoftteams.uservoice.com/forums/555103-public/suggestions/40410775-please-fix-desktop-app-performance-on-macos-cons

Nu hänger jag inte med. De svarade att de släppt uppgradering?

Läs kommentarerna under.
De har släppt många uppdateringar men uppdateringarna fixar inte problemet.
Teams är redan sönderkodat trots att det inte funnits så länge.

1 gillning

Menar du att de prioriterar fel saker? :wink:

1 gillning

Funkar klockrent på win. Vi använder bara teams

1 gillning

Klockrent kan inte vara en liten överdrift. De flesta av mina kollegor och kunder kör win, de har problems med Teams med. Teams brister har verkligen kommit upp till ytan nu när det används i betydligt större utsträckning pga Corona.

2 gillningar

intressant.
Vad är bristerna?. Jag sitter och har preeflight möte nu med flera deltagare. Alla kollegor man pratat om teams med säger likande om Teams, funkar skitbra!

1 gillning

På mitt jobb säger it-teknikerna att den typen av problem beror på att folk har för dåliga nätverk i sina hem.

Så lär det säkert vara, funkar klockrent här.