Microsoft Teams

Hade lite problem att komma in i ett möte imorse men gick efter några försök.
Ett senare möte så dog presentationen konstant men annars fungerade det.

Det fungerar. Men man får jobba lite upp och ned. När man ska skicka ett schemalagt svar väljer man först datum och då går det inte att välja dagens datum. Detta då nästa rullist är klockslag och den är default på 08:00. Man måste alltså ställa klockan först på en tid som ligger framåt, sedan får man ställa in dagens datum.

Jag vill att ni noterar att xms har löst ett datorproblem.. :sunglasses: :blush: :sweat_smile:

6 gillningar

Tycker det går hyfsat bra nu men har en krallig dator, men snabbare kan det bli.

1 gillning

Hoppas även Mac versionen får sig en speebump.

1 gillning

This new app moves Teams away from Electron and to Microsoft’s Edge Webview2 technology. Microsoft has also moved to React, a Javascript library, that will offer further UI improvements for Teams in the coming months.

Någon som vet om Webview2 och React är språk som lirar med macOS? Får hoppas att det inte är en windows-specifik lösning, för Teams på Mac är ju extreemt segt. Jag har helt bytt ut till webbversionen, men den lider av andra problem.

macOS-användare lär få vänta på den nya versionen tills Webview2 har stöd på macOS.

Japp, någon gång under 2023.

3 gillningar

Blir att aktivera för organisationen när man kommer in på kontoret imorgon. :+1:t3:

1 gillning

Bara fönsterdatorer?

Ja, Mac får vänta lite till.

Kan de minska fläkttriggern så är jag nöjd. Dock tycker jag något har hänt sedan en tid tillbaka då fläkten inte går lika hårt, lika ofta.

Dubbla konton? :nerd_face:

Ni körde väl HP? Tycker att nästan allt är en fläkttrigger på min HP Elitebook...

1 gillning

Byt till en Mac med M1/M2, aldrig hört fläkten i den trots timmar ibland i Teams =)

1 gillning

Sant. Men man kan ju hoppas att teams blir lite ”lättare”. Även om datorn gillar sina fläktar.

Har en sådan(M1 Pro) privat som jag jobbar en del med. Helt tyst som sagt.

Såja

image

2 gillningar

Jag vill också!
Vår IT brukar vara rätt snabba på att trycka ut nya saker, men ännu inget här!

Stora frågan är, går det köra flera konton? :smiley:

1 gillning

Vad jag ser så fungerar det som i "gamla" Teams. Det vill säga du kan lätt hoppa mellan olika konton men inte köra två konton samtidig i olika fönster.