Microsoft Teams

Det går inte att dela skärm från iPad i Microsoft Teams.

1 gillning

Eller det går på sätt och vis. Man spelar in skärmen och en video delas av inspelningen. Det är lite annorlunda mot i macOS.

Ska själv ha ett Teams-möte precis. :grimacing:

Spännande, då får min kollega dela skärm i morgon helt enkelt :sweat_smile:

Var inbjuden till en undersökning hos Telenor via Microsoft Teams. Fick pröva att klicka mig igenom ett köpflöde på ett koncept av deras hemsida. De undrade varför jag var så negativt inställd till Telenorbutiken på Götgatan (jag valde medvetet bort den fastän den är närmast). :roll_eyes:

Frågade även om de har kontakt med någon som kan se till att TelenorSverige slutar blockera mig på Twitter men de hade ingen kontakt i sociala medier-teamet.

1 gillning

Från sajten:


Microsoft Teams har fått fler och fler funktioner under de närmaste åren och nu har Microsoft släppt ett gäng spel som går att spela när du får lite tråkigt på jobbet.

Går klockan sakta på jobbet så kan du nu underhålla dig med att spela Solitaire, Minesweeper, Wordament och Ice Breakers via appen Games for Work som finns direkt i Teams. Enligt en undersökning från Bringham Young University har det visat sig att kollegor som spelar spel tillsammans är 20 procent mer produktiva än de andra kollegorna som inte spelar och istället kör mer klassisk teambuilding.

Så nästa gång chefen ser dig spela spel på kontoret så kan du helt sonika bara säga att du ägnar dig åt teambuilding.

Via The Verge

Ganska briljant idé ändå! Tänk vad roligt man kan ha på den digitala fikan om inte annat :blush:

Finns det någon PC som klarar av både Microsoft Teams och spel utan att fläktarna får datorn att lyfta från bordet?

1 gillning

Windows Vista Ultimate med rörliga bakgrundsbilder, sedan Norton antivirus på det, då skulle det vara en dröm om Teams ens gick att starta :joy:

1 gillning

Fler än vi som har problem med Teams? Vi kan inte köra ett möte mellan våra kontor.

Problem med teams finns väl alltid :stuck_out_tongue:
Har möte om 15 minuter, får se då

Japp! Alla andra i mitt team kom in i mötet förutom jag.. kunde inte komma åt Office service status, adminpanelen, office exchange eller någon annan tjänst heller. Nu verkar det dock snurra sedan några minuter igen!

1 gillning

Hade problem att starta Teams på min MBP. När väl programmet öppnas så är inte chattarna uppdaterade. Aldrig hänt innan, många problem har man haft med Teams, men inte det här.

Även Outlook har utmaningar idag. Det tog några sekunder extra att ladda in mejl sedan igår kväll nu när jag öppnade programmet. Och varje mejl tar en stund att ladda ned när jag öppnar mejlet.

En av våra kunder som jag konsultar åt skickade nyss ut detta:

Microsoft har i nuläget problem med flera av sina tjänster på Microsoft 365. Det gäller bland annat Teams, SharePoint, Exchange (e-post), mm och resulterar i att det känns väldigt trögt alternativt inte kommer åt alls.

Försökte ha ett möte med en kollega nyss, funkade ej

2 gillningar

1 gillning

Vi kunde byta till Google meets men det blev lite begränsat möte ändå.

Typiskt med att det hände just i dag, när nya ägarna var här och presenterade sig.

En fråga om schemalagt svar. Kan man bara ställa in så att ett chattmeddelande går iväg dagen efter och framåt? Jag hittar i alla fall inget sätt att få iväg ett meddelande senare idag.

Microsoft hade problem med WAN-routing men ska vara löst.

1 gillning

Microsoft valde en oläglig dag att ha problem på. Unnar mig en bättre lunch nu.

1 gillning