Microsoft Teams

I mobilappen funkar ju två konton, men på desktop kan jag bara ha ett företagskonto och ett personligt?

Jag får köra vidare med ett konto i en Chrome-app då :stuck_out_tongue:

Ja, den här halvmesyren att kunna komma åt andra organisationer som gäst är helt värdelös. De måste lösa hanteringen av flera konton.

2 gillningar

Åfan, det visste jag inte :wink:

Nya Teams är för övrigt bara för företagskunder än så länge.

Okej :slight_smile: Det är just två företagskonton jag är ute efter :slight_smile:

Kör också nya Teams och med min usla syn inbillar jag mig att det står Teams Pro på ikonen.

Från sajten:
image

Det brukar ofta vara lite lättare stämning på Snapchat än vad det är på ett Teams-möte men om du vill pigga upp det trötta veckomötet så kan du snart använda dig av lite Snapchat-filter.

Microsoft berättar på sin blogg att denna vecka kommer de börja rulla ut över tjugo populära Snapchat-filter till Teams som du kan använda dig av i dina möten för att kanske pigga upp en aning. Det kommer bland annat gå att välja på solglasögon, en katt på huvudet, en vacker solnedgång och mycket mer. De kommer att rulla ut automatiskt och det kommer inte krävas någon separat nedladdning av filter så du som har hand om IT-miljön på jobbet kan tänka på att de kommer aktiveras för alla och det krävs att dessa stängs av om ni inte vill ha katter och solglasögon i företagsmötena.

Om du vill aktivera dessa så gör du följande:

  1. Starta ett möte och klicka på “videoeffekter”
  2. Tryck sedan på “fler videoeffekter”
  3. Scrolla ned en bit tills du hittar “Snapchat” under “filterkategorin”
  4. Välj ditt filter och hoppa in i ditt möte

Källa: Microsoft

1 gillning

Äntligen!

1 gillning

Ska ha apan runt halsen på nästa lönesamtal tänkte jag.

3 gillningar

Det är en sengångare :nerd_face:

1 gillning

Körde Snapfilter i Teams under pandemin via OBS. Roligt ett par möten.

Passar ännu bättre till lönesamtalet ju!

1 gillning

:exploding_head:

Det enda som fått fläktarna att gå igång på min M1 Macbook Pro är vid export av vissa projekt i 4K i Premier Pro ( Vid 90% av fallen så är de tyst) och spel i 3D.

1 gillning

TLDR men jag har märkt att Teams på luren gör detta nu också. Nu har jag inte Personal, utan bara Business M365, men det är sjukt irriterande att man dels blev tvingad att installera Edge på luren och att man inte kan välja att öppna länkar i någon annan webbläsare, kan förstå att vissa företagslänkar kräver extra säkerhet men om någon skulle skicka en länk till exempelvis aftonbladet eller varför inte teknikveckan, så vill jag kunna öppna den i DuckDuckGo eller i Safari och inte vidriga Edge. :poop:

1 gillning

För mig funkar det i Firefox, men länkarna körs genom Microsoft Defender först?

Gissar att man som administratör i Intune kan styra det där så att det går att begränsa vilken webbläsare som är påtvingad på mobila enheter. Nu har jag inte själv administrerat Intune på ett tag, men jag vet att såna saker är möjligt att begränsa via MDM verktyg. Det företag jag jobbar på har huvudkontor i Tyskland och vi hade ganska nyligen en stor ransomware attack, vilket ledde till väldigt mycket mer restriktioner och nedlåsta miljöer, gissar att det var efter det som denna policy las på.

1 gillning

Ja vår IT är rätt flexibla och låser inte in oss så mycket alls faktiskt, det enda jag stör mig på är att de blockar url-shorteners, typ disq.us eller amzn.to via Cisco Umbrella. :stuck_out_tongue:

Det är trevligt att ha local admin-rättigheter, hos min kund däremot, där är nästan allt blokerat, men de fick en dyr läxa efter någon klickat på fel mail och man fick installera om allt typ :stuck_out_tongue:

Vad less jag blir på Teams. :weary:

Har ett märkligt beteende i Teams med ett återkommande möte jag har satt upp för daglig standup. När någon gör en decline på mötet så blir de spammade med meeting invites till det mötet.
Testade att flytta en kollega till optional då han inte behöver vara med varje dag. Han är den som oftast declinar ett möte. Då tog Teams och skickade ut invites till alla i mötet istället för enbart kollegan. Och det var inte enbart en invite heller utan flera slumpmässiga dagar i framtiden. :angry:

Har också märkt det där problemet. Jag har slutat använda Teams för att schemalägga möten, funkar mycket bättre att göra det direkt i Outlook.

1 gillning

Att använda Outlook istället för Teams är att som att välja att ha Hiv istället för Böldpest. :face_vomiting:

1 gillning