Microsoft lägger INTE ned SwiftKey till iOS-enheter

Är det här verkligen okej?

Nope! Inte i mitt tycke!

1 gillning

Litar du på Microsoft?

1 gillning

Funkar longpress för att flytta markören när man har fler än ett språk aktiverade? Vill minnas att det var en begränsning sist jag använde swiftkey.

Det funkar. Du trycker under mellanslag.

Nää, men det kanske man får leva med..:thinking:

Detta är exakt anledningen till dom återuppliva appen. Suga information om användare.

Skulle aldrig ge åtkomst.

1 gillning

Hur gör du det där med två språk?

Gå in i appen, languages och välj vilka språk du vill använda.

Även om man har bara ett språk inställlt (svenska) så tar SwiftKey bort ett mellanslag före både ” och » så det är hopplöst att skriva citat oavsett vilket av tecknen man använder.

Denna bugg har existerat ända sedan innan Microsoft ägde SwiftKey och gör tangentbordet helt hopplöst att använda.

1 av 5 i betyg.

1 gillning

The Big Lebowski Whatever GIF

2 gillningar

Detta är den bästa nyheten i mannaminne, det enda tangentbord jag har testat som faktiskt har en vettig swipe to write funktion och förstår direkt om man skriver på svenska eller engelska samt ger vettiga förslag på vad jag kan tänkas vilja skriva. Har sedan det meddelades att SwiftKey skulle lägga ner försökt vänja mig vid Gboard, vilket är extremt fyrkantigt och värdelöst så det slutade med att jag körde på iOS stock keyboard, men nu är saker och ting äntligen som de skall igen och SwiftKey är åter default keyboard :blush:

1 gillning

Jag upplever att Swiftkeys swipe to write var riktigt dålig, blev ofta felstavningar men apples tangentbord har betydligt bättre precision.
(Enhandsfattning med swipe to write var det enda man körde när man rullade vagn under 9 månaders föräldraledighet, så det är väl avtestat :stuck_out_tongue: )

3 gillningar

Ja, tänk så olika man kan uppleva saker. Jag gillar verkligen SwiftKey, men Apples stock keyboard är väl ändå helt okej. Däremot Gboard, kunde inte för mitt liv bli kompis med det, nästan så att ett gammalt T9 tgb från Nokia 3310 är bättre.

1 gillning

T9 var svinbra, man kunde köra bil och skriva sms samtidigt. Behövde inte ens titta på mobilen :stuck_out_tongue:

SwiftKey verkar vara värdelöst när man skriver på engelska också:

3 gillningar

Det var en av anledningarna till att jag lade ner SwiftKey för något år sedan (när iOS fick swipe to text på svenska). Tyckte det knappt funkade alls med att flytta markören, men det är bra att höra att det funkar nu!

Tyckte även som du att SwiftKey var blaffigt med en massa rader som skymde delar av appar jag använde.

Som vanligt med Microsoft upplevde jag också SwiftKey som ologiskt och krångligare att ställa in (jmf. m. Gboard).

Och så var det ju det där med citationstecknen… :crazy_face:

Gick över till Gboard ett tag, men fastnade aldrig riktigt för det heller.

Två saker gillar jag inte med Apples:
• Som flera påpekar kan man inte använda två språk samtidigt.
• Funkar jättemärkligt på iPadOS då det måste vara flytande.

Man får aldrig vara helt nöjd…

Man kan men svenska är inte ett av språken:

1 gillning

Jag är säkert trög, men vad menar ni med att använda två språk samtidigt?

Att they write så här my friend! :wink:

1 gillning