Microsoft lägger INTE ned SwiftKey till iOS-enheter

Från sajten:
image

SwiftKey är ett fantastiskt bra tredjeparts-tangentbord till iOS- och Android-enheter och Microsoft har idag gått ut och meddelat att tangentbordet kommer läggas ned till iOS-enheter.

SwiftKey var ett av de första tredjeparts-tangentborden som lanserades till Android-enheter och när Apple släppte stöd för tredjeparts-tangentbord så kunde även Apple-användare njuta av det. Microsoft såg potential i SwiftKey och köpte upp bolaget 2016 och har sedan dess gett tangentbordet väldigt lite kärlek. Faktum är att appen till iOS-enheter inte har fått en uppdatering på över ett år och nu kommer de ta bort SwiftKey helt från App Store den 5 oktober utan att egentligen meddela varför.

Har du SwiftKey installerat på din iPhone så kommer du fortsatt kunna använda det men tar du bort appen så kommer du inte kunna ladda ned den igen och undertecknad är ruskigt besviken på Microsoft då SwiftKey är ett fantastiskt tangentbord – så skämmes Microsoft, skämmes.

Via The Verge

 

SwiftKey på iOS är visserligen mycket sämre än på Android, men jag har kört det ändå. Frågan är om man ska bita i sura äpplet och försöka lära sig att leva med att använda Apples tangentbord istället?

Aldrig! Byter hellre till android än att använda det.

1 gillning

Var tvungen att byta till Apples under beta-perioden nu så hela sommaren fram till hösten var jag fast med deras och jag led faktiskt varje dag över hur uselt det är.

1 gillning

Season 10 Hate GIF by Curb Your Enthusiasm

1 gillning

Larry <3

1 gillning

De kunde ändå inte fixa buggar som funnits i åratal så lika bra att skrota eländet.

1 gillning

Fortfarande bättre än Apples dynga dock =)

3 gillningar

Vad är så bra med Apples?
Går ju inte att skriva flera språk samtidigt och kommer ej ihåg något så enkelt som min mailadress

1 gillning

Fan blir alltid Dan också. Har börjat hata folk som heter det nu på grund av Apple.

1 gillning

Det går att skriva korrekta citattecken utan att tangentbordet godtyckligt plockar bort mellanslag. Är väl bara att lägga in något alias under textersättning för e-postadressen?

1 gillning

Det är det som är det fina med swift du behöver inte lägga till massa alias för att den ska komma ihåg.

1 gillning

En ickefråga för 99% av alla som skriver.

4 gillningar

Apples är mycket bättre än swiftkey. Swipe för att skriva fungerar mycket bättre på apples tangentbord

1 gillning

Ett tips är annars att aldrig göra sig beroende av en Microsoft-produkt i iOS.

1 gillning

Du som tidig Apple-användare borde veta hur det känns att tillhöra de sista 1 procenten :slight_smile:

1 gillning

Kanske ska börja använda Gboard? Då kan man känna sig trygg med att det inte kommer bli nedlagt.

2 gillningar

Använder väldigt sällan swipe. Testar Apples tangentbord nu och stör mig på att inga skiljetecken är tillgängliga utan att växla till ”numerisk”. Samt att man inte kan ha en sifferrad överst.

Det kompenserar inte att citationstecknen runt numerisk blev rätt två meningar tidigare.:wink:

Punkt är tillgängligt via dubbla mellanslag. Trycker man på 123 och drar fingret till tecknet man vill använda växlar tangentbordet tillbaka till ABC automatiskt.

1 gillning

Ja, och som en dedikerad knapp när man skriver i adressfältet. Synd att man inte kan få välja att den knappen alltid ska vara tillgänglig och att man genom den når övriga skiljetecken.