Microsoft lägger INTE ned SwiftKey till iOS-enheter

Innebär det här alltså att nästa gång man byter mobil, så kommer man inte kunna ladda ner swiftkey?

Det stämmer. Nu får du aldrig mer byta mobil eller uppgradera iOS till en ny version som gör att SwiftKey slutar fungera.

Det går ju att spara IPA-filen så man kan kasta in den på nästa telefon om man vill. Dock så lär ju tangentbordet tillslut sluta fungera med kommande iOS-uppdateringar.

Sådant meck orkar man ju inte med...

Så mycket meck är det inte. Jag testkör Gboard nu och efter lite tweaks så börjar jag bli nöjd

Kan man sudda bort loggan?

1 gillning

Tyvärr inte :joy:

Testar detta annars. En fröjd för ögat.

:mushroom:

Från sajten:
image

För ett tag sedan möttes vi av de tråkiga nyheterna att SwiftKey till iOS-enheter kommer läggas ned men Microsoft har nu ångrat sig och kommer att satsa på tangentbordet igen.

Det var för ungefär två månader som Microsoft berättade att de kommer lägga ned sitt tangentbord SwiftKey för iOS-enheter och internet som helhet blev väldigt besvikna och detta noterade bolaget. Pedram Rezai som jobbar på Microsoft med bland annat kartor har i en tweet sagt att de har beslutat att återuppta arbetet med SwiftKey och kommer investera ordentligt i projektet.

With popular demand, we are bringing #SwiftKey is coming back to iOS.

— Pedram Rezaei (@pedram_re) November 18, 2022

Exakt vad detta innebär återstår att se men att det bästa tredjepartstangentbordet till iPhone är återupplivat från de döda är en riktigt trevlig nyhet.

Via Neowin

2 gillningar

Vad är det som är så dåligt med Appels? Jag tycker att det fungerar rätt OK .

Fantastiska nyheter. Efter nyheten att de skulle sluta utveckla SwiftKey började jag kolla runt och har kört med G-Board ett tag. Helt okej men inte bättre än SwiftKey.
Saknar att G-Board bland annat inte kommer ihåg mailadress eller telefonnummer vilket SwiftKey gör.
G-Board har även lite döyta som tar plats och laggar i vissa appar, bland annat DiscourseHub.:grimacing:

1 gillning

"Rätt okej" är väl en bra sammanfattning. Det är väldigt begränsat kring funktioner och inställningsmöjligheter. T ex att du inte kan få sifferraden högst upp eller tillgång till alla skiljetecken på förstasidan. Är man van med SwiftKey – i synnerhet Android-versionen som är mycket bättre än iOS-versionen – känns Apples tangentbord väldigt fattigt.

1 gillning

Det sämsta med Apples är att det inte går att skriva på flera språk samtidigt utan att trycka på jordgloben. Jag skriver ofta på engelska och svenska samtidigt och där fallerar Apples tangentbord.

2 gillningar

Gör jag fel eller har SwiftKey inte longpress för att flytta markören?

Edit: Hittade, får trycka under spacebar.

2 gillningar

De kommer antagligen inte att lösa alla buggar som gör SwiftKey oanvändbart.

“” ,.“” :crazy_face:

Angry Inside Out GIF by Disney Pixar

1 gillning

Från sajten:
image

Microsoft meddelade tidigare att deras tangentbord SwiftKey skulle komma tillbaka till App Store och nu har den gjort så.

Efter påtryckningar från användare tog Microsoft sitt förnuft till fånga, eller som de själva uttrycker det:

Baserat på feedback från kunder har SwiftKey iOS återförts på Apple App Store

Trots att appen är tillbaka är den markerad med senast uppdateringen från 11 augusti 2021. Vishnu Nath, Microsofts VP och GM för OneNote och Office-produktgruppen, uppmuntrade fansen att “hålla koll på vad teamet har i beredskap”.

https://twitter.com/VishnuNath/status/1593642469182558208?s=20

Här laddar du ner appen

Via: The Verge

1 gillning

Hur funkar det där? Jag skriver ofta både engelska och svenska texter men ser inte hur det skulle fungera.

Är SwiftKey alltså något att testa för iOS? Jag har aldrig testat något annat än Apples.