Den kände jag inte till. Fast det är den funkionen de förpackat i knappen med en jordglob.
Ok, i den kan du välja emoji med piltangenterna.
Samma på jordgloben, de har fixat en genväg helt enkelt. Vet du om det finns något enkelt kortkommando för att sätta datorn i vila? Eller kan man lägga in något sådan i F-tangenterna?
Jag kör med hot corners så drar jag musen till hörnet längst ned till höger så går datorn i vila. Om du går in i inställningar - skrivbord och skärmsläckare - välj fliken skärmsläckare - Aktiva hörn.
ctrl-cmd-q
eller?
Funderat på den varianten, men har alla hörn utom höger ned då den stör i ett spel, lätt att komma för långt.
Ah okej, jag spelar inte på Mac så kommer aldrig åt den när jag inte vill det 
Tänk att dagen har kommit där JAG kunde en MacOS grej
Steg ett i din omvandling till Macanvändare på heltid.
när de får stöd för nvidia så går jag all-in.
De kör i cirklar runt Nvidia.
Jag kör som med hot corners som @Marcus_Attefors eller så triggar jag det med Alfred. Alfred är för övrigt en av de första apparna jag installerar på en ny Mac.
…njaaa
Då Apple-räknar du, prestanda/watt. Någon vidare hög prestanda blir det dock inte.
Hellre det en ”super high maximum performance” som avbryts till och från av bluescreen. Allt i ett skal som ser ut som en utomjordings avkomma 
Vad gör den arbetslösa skådespelaren?
Spelar ingen roll
Älskar min 14”, arbetar som utvecklare och infrastruktur ansvarig.
Tänkte köra på en 32GB men slutade med en 16GB.
Varför?
Kom på att 16Gb duger för mig idag och kommer duga dom närmaste 2 åren.
Byter dator varannat eller var tredje år och har försökt att sluta överköpa.
5000kr extra för 16GB mer minne är Inge jag är sugen att betala när jag förmodligen inte kommer dra nytta utav 32GB.
Jag använde istats i en månad på min tidigare 16GB modell innan och kom aldrig över 50% i pressur på ram. Vilket då gör det onödigt för mig att ens köpa en 32GB
Mitt tips till alla är att inte överköp eller framtidssäkra vi vet alla att vi byter dator ofta 
Edit:
Ändrade då 32GB inte kostade 4k extra utom 5k extra.
En liten fråga. På min gamla MBP så har jag 169 GB ledigt. När jag förde över den användaren till min nya MBP har jag 62 GB ledigt…
Vad hände här?
MBP -17
MBP M1 Pro
Tänker att det kan vara något med optimerad lagring, men 1. Borde de inte agera lika? 2. På den gamla så ligger dock en stor minnesdel som bilder.